חלל-תקשורת מסיימת את הסדר החוב: גייסה 69.5 מיליון שקל בהנפקת זכויות
שיעור השתתפות חריג של 99% מבעלי המניות – החברה השלימה את התנאים המתלים לקראת סיום ההסדר ב-11 בנובמבר
ציון דרך משמעותי לחלל-תקשורת: החברה הודיעה כי השלימה את הנפקת הזכויות לבעלי המניות, במסגרתה גויס סכום של 69.5 מיליון שקל בהיענות יוצאת דופן של 99% מבעלי המניות. ההנפקה מהווה את הצעד האחרון בהשלמת הסדר החוב של החברה, שצפוי להיחתם סופית ב-11 בנובמבר 2025, עם פירעון אגרות החוב הישנות של בעלי האג"ח.
על פי דיווח החברה לבורסה, הונפקו 34.78 מיליון מניות רגילות בדרך של זכויות, במחיר של 2 שקל למניה, כאשר רק 231,816 יחידות זכות – פחות מאחוז אחד – לא נוצלו ופקעו. ההנפקה לא לוותה בחיתום, אך זכתה לשיעור השתתפות כמעט מלא, המבטא אמון רחב מצד בעלי המניות בהנהלת החברה ובתוכנית ההתחדשות הפיננסית שלה.
מנכ"ל חלל-תקשורת דן זיצ׳ק אמר לעובדי החברה כי ההנפקה מסמנת סיום של תקופה מאתגרת במיוחד: "עם השלמת ההנפקה, יש בידינו את כל הסכום הדרוש לפירעון אגרות החוב הישנות. אחרי שלוש שנים מאתגרות של עבודה מאומצת, אנחנו מסיימים את הסדר החוב ופותחים פרק חדש של צמיחה והתפתחות".
לדבריו, חרף העננים שהעיבו על פעילות החברה בשנים האחרונות, בהן טולטלה בעקבות החוב לבעלי האג"ח וניסיונות הרכישה שכשלו, ההנהלה הצליחה לשמור על פעילות עסקית רציפה, לשפר את ביצועיה ולהרחיב את עסקיה גם בתקופה של חוסר ודאות פיננסית.
השלמת ההסדר מביאה לסיומו פרק בן כמעט שלוש שנים של חוסר יציבות, במהלכו נוהלה החברה תחת לחץ מתמשך מצד השוק והרגולטורים. כעת, עם השלמת התנאים המתלים והנפקת הזכויות, חלל-תקשורת יוצאת לדרך חדשה, כשהיא חופשית מחובות עבר ומכוונת לצמיחה מואצת בשוק התקשורת הלוויינית הבינלאומי. הזכויות, והחברה גייסה 69.5 מיליון ש״ח לקראת סיום הסדר החוב ב־11 בנובמבר.
















