גילת טלקום מרחיבה את ההסכם האסטרטגי עם בזק
ההסכם החדש כולל שימוש בעד 90 אלף קווי סיבים נוספים בהיקף כולל של מעל 600 מיליון שקל – מהלך אסטרטגי שיחזק את הצמיחה של שתי החברות בשוק התקשורת הישראלי
גילת טלקום ובזק חתמו על תוספת מהותית להסכם האסטרטגי ביניהן בתחום שירותי הסיבים, בהיקף כולל של מעל 600 מיליון שקל. מדובר בהרחבה משמעותית של ההסכם הקיים, שבמסגרתו תוכל גילת טלקום לרכוש זכויות שימוש בלתי הדירות (IRU) בתשתית הסיבים של בזק – בהיקף של עד 90 אלף קווים נוספים לתקופה של 15 שנים לכל פעימה.
ההסכם החדש כולל הפחתה משמעותית במחיר לקו לעומת ההסכם המקורי ולמחירי השוק הסיטונאי, ומאפשר לגילת טלקום ליהנות מעלויות ייצור נמוכות יותר וממרווחים גבוהים יותר בשירותי האינטרנט והענן.
הרחבה בהיקפי הפריסה וגמישות תפעולית
השימוש בקווים החדשים יתבצע בארבע פעימות עוקבות: הפעימה הראשונה תחל בדצמבר 2025 ותכלול 36 אלף קווים בפריסה הדרגתית על פני שלוש שנים – 3,000 קווים בכל רבעון. שלוש הפעימות הבאות, בשנים 2029, 2031 ו-2033, יכללו כל אחת 18 אלף קווים נוספים בפריסה לשנתיים.
היקף התמורה הכולל, בהנחת מימוש מלא של כלל הפעימות, צפוי לעמוד על מעל 600 מיליון שקל, מתוכם כ-400 מיליון שקל בגין תשלומים חד-פעמיים, ודמי תחזוקה שנתיים בתוספת ריבית והצמדה לפי תנאי ההסכם. מרבית הסכום ישולם במהלך השנים הראשונות של ההתקשרות.
ההסכם כולל גם גמישות תפעולית מלאה, כך שבמקרה של שינוי בביקוש או אי עמידה ביעדי מכירות – גילת טלקום תוכל לוותר על רכישת פעימה עוקבת. בנוסף, ההסכם מאפשר שדרוג קצבי גלישה בתוספת מינורית בלבד, ומעניק לגילת שתי תקופות אופציה נוספות של חמש שנים כל אחת, בעלות קווים נמוכה מזו שבתקופות הראשונות.
השפעות על שתי החברות
ניר דוד, מנכ"ל בזק: "ההסכם עם גילת מהווה צעד נוסף במימוש האסטרטגיה שלנו למצות את הפוטנציאל של רשת הסיבים שהקמנו ולהרחיב את היקף הלקוחות הפועלים עליה. מדובר בהסכם משמעותי התורם לתחרות בריאה בשוק ולצמיחה של חיבורי סיבים ברחבי הארץ. כמו בהסכמים קודמים, גם כאן אנו רואים את הערך שבשיתופי פעולה מסחריים המבוססים על כלכלת שוק ועל יצירת יעילות הדדית לשני הצדדים."
לדברי איציק בן אליעזר, מנכ"ל גילת טלקום: "גילת טלקום ממשיכה בתנופת הצמיחה בפעילות האינטרנט והענן בישראל. ההסכם החדש מעמיד את החברה בעמדה תחרותית מצוינת ומהווה איתות ברור להיקף הפעילות הצפוי בשנים הקרובות. בחרנו בתשתית בזק בשל איכות הרשת שלה ולאור האמון והעבודה המשותפת עד כה. ההסכם מוכיח כי נוצרו התנאים לתחרות מבוססת כלכלת שוק. אני מודה לבזק, ולניר דוד באופן אישי, על ראייה ארוכת טווח וניהול מו"מ הגון וענייני".
בחברת בזק ציינו כי התוספת להסכם צפויה להגדיל את השימושיות והניצולת של רשת הסיבים, לשפר את הכנסותיה ורווחיותה, ולתרום לתזרים המזומנים החופשי של החברה, בעיקר בשנים הראשונות.
עוגן אסטרטגי לצמיחה דו-צדדית
ההסכם הנרחב מציב את גילת טלקום בחזית התחרות בשוק הסיבים ובו בזמן מחזק את מעמדה של בזק כספקית התשתיות המרכזית בישראל. שתי החברות רואות במהלך נדבך משמעותי באסטרטגיית הצמיחה שלהן לשנים הקרובות – המבוססת על שימוש יעיל יותר בתשתיות, הורדת עלויות והעמקת החדירה לשוק הסיבים הביתי והעסקי.

















תעשו טובה לכו לספקים אחרים שעובדים על תשתית בזק ותקנו ת אותו מוצר יות רבזול. עכשיו אתם מבינים כמה בזק מרוויחה מכל פראייר שמתקשר איתה שיירות בשביל סיב אופטי ביתי ????