בזק מסכמת רבעון חזק עם עלייה חדה ברווח וברווחיות: צמיחה רוחבית בכל החטיבות
קבוצת בזק סיכמה את הרבעון השלישי של 2025 עם תוצאות חזקות, שנשענו על צמיחה כמעט בכל קווי הפעילות, לצד תרומה חשבונאית חריגה מהערכת השווי של yes.
על פי התוצאות שפרסמה החברה, ההכנסות הכוללות של הקבוצה הסתכמו ב-2.145 מיליארד שקל – עלייה של 1.7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההכנסות הליבה הגיעו לכשני מיליארד שקל, כאשר עיקר הצמיחה נבע מהגידול במספר מנויי הסיבים, מהתרחבות פעילות הענן בבזק בינלאומי ומהמשך העלייה במנויי הסלולר של פלאפון.
ה-EBITDA המתואם של הקבוצה צמח ב-13.8% והגיע ל-1.04 מיליארד שקל, המשקף רווחיות תפעולית של 48.5% מההכנסות. הרווח הנקי המתואם זינק ב-56% והסתכם ב-482 מיליון שקל. גם התזרים החופשי נותר גבוה ועמד על 331 מיליון שקל, בעוד החוב נטו ירד ל-4.6 מיליארד שקל – ירידה של 77 מיליון שקל לעומת הרבעון הקודם.
עם זאת, חלק מהזינוק החד ברווח נבע משינוי בהערכת השווי של yes. בזק מציינת במצגת כי ה-EBITDA והרווח הנקי הושפעו מהשיערוך, וכי בנטרול ההשפעה הזו ה-EBITDA היה עולה רק ב־0.1% והרווח הנקי המתואם היה גדל ב-3.9% בלבד. השיערוך, שמקורו בשיפור בביצועי החברה ובהתאמות חשבונאיות הנוגעות לנכסי IP ולמעבר ללוויין-אינטרנט, שיפר משמעותית את התוצאות המדווחות. בפועל מדובר ברווח חשבונאי חד-פעמי ולא בתזרים מזומנים שוטף, כך שהשורה התחתונה ברבעון זה גבוהה מהצמיחה התפעולית האמיתית.
פלאפון, בזק בינלאומי ו-yes תרמו כולן לתוצאה המאוחדת: פלאפון רשמה שיא של עשור בהכנסות משירותים ו-EBITDA של 202 מיליון שקל, yes הציגה זינוק של 69% ב-EBITDA בזכות מעבר למודל אינטרנטי וריסון הוצאות, ובזק בינלאומי העלתה את הכנסותיה ל-281 מיליון שקל, בעיקר מפעילות הענן וה-ICT.
התחזית השנתית המעודכנת נותרה ללא שינוי: EBITDA מתואם של 3.75 עד 3.85 מיליארד שקל ורווח נקי מתואם של 1.32 עד 1.45 מיליארד שקל. ההשקעות ההוניות צפויות להסתכם בכ-1.75 מיליארד שקל, והקבוצה ממשיכה לשמור על דירוג אשראי AA יציב.
בזק קווי – עלייה בהכנסות וברווחיות, ירידה ברווח הנקי
בזק קווי, שמהווה את הליבה של פעילות הקבוצה, הציגה רבעון יציב עם גידול בהכנסות וברווחיות אך ירידה קלה ברווח הנקי. ההכנסות הכוללות של החברה הסתכמו ב־1.111 מיליארד שקל, מתוכן 991 מיליון שקל מהכנסות ליבה – עלייה של 2.2% לעומת השנה הקודמת. העלייה נבעה בעיקר מגידול בהכנסות מתמסורת, תקשורת נתונים, אינטרנט וענן, שקיזזה ירידה בהכנסות מטלפוניה.
ה-EBITDA המתואם עמד על 641 מיליון שקל – עלייה קלה של חצי אחוז לעומת הרבעון המקביל – ושיעור הרווחיות התפעולית הגיע ל-61% מההכנסות, לעומת 58% בשנה הקודמת. הרווח הנקי המתואם ירד ב-10.5% ל-214 מיליון שקל, בעיקר בשל גידול בהוצאות הפחת והמימון.
בתחום הסיבים נמשכת ההתרחבות אך בקצב מתון: החברה פרסה סיבים ל-2.88 מיליון משקי בית, כאשר 969 אלף כבר מחוברים – עלייה של כ-25% לעומת השנה הקודמת. מבין אלה, 616 אלף הם לקוחות קמעונאיים ו-242 אלף סיטונאיים. שיעור החיבור ברשת עומד על 34%, נתון המעיד על רוויה גוברת בשוק אך גם על יכולת מימוש גבוהה של תשתית קיימת. ה-ARPU הקמעונאי עלה ל-136 שקל, גידול של 3.8% בשנה.
הכנסות משירותי אינטרנט נותרו הגבוהות ביותר ועמדו על 508 מיליון שקל, ואחריהן תמסורת ותקשורת נתונים בהיקף של 310 מיליון שקל וענן ודיגיטל עם 92 מיליון שקל. ההכנסות מטלפוניה המשיכו להישחק ועמדו על 120 מיליון שקל בלבד.
למרות הירידה ברווח הנקי, בזק קווי ממשיכה לשמור על חוסן תפעולי גבוה ויעילות מתמשכת. השיפור בשיעורי הרווחיות מעיד כי גם בעידן שבו הצמיחה בכמות המנויים מאטה, החברה מצליחה להפיק ערך גבוה יותר מכל לקוח ולחזק את עמוד השדרה הפיננסי של קבוצת בזק.
בזק בינלאומי מסכמת את הרבעון השלישי של 2025 עם שיפור מתון בפעילותה וצמיחה עקבית בהכנסות. הכנסות החברה הסתכמו ב-281 מיליון שקל, לעומת 263 מיליון שקל ברבעון השני – עלייה של 6.8% – ולצידן גידול של 3.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות מלקוחות פרטיים עמדו על 30 מיליון שקל, ירידה קלה לעומת 32 מיליון שקל ברבעון הקודם, המשקפת יציבות בתחום הקמעונאי לצד העמקה בפעילות העסקית.
הרווח התפעולי עמד על 17 מיליון שקל, כמעט כפול לעומת 8 מיליון שקל ברבעון הקודם, בעוד ה-EBITDA עלה ל-40 מיליון שקל לעומת 37 מיליון שקל ברבעון השני – עלייה של 8%. שיעור הרווחיות התפעולית (EBITDA Margin) עומד על כ־14%, ומבטא המשך התייעלות וירידה בהוצאות תפעוליות. הרווח הנקי הסתכם ב־16 מיליון שקל לעומת 6 מיליון שקל ברבעון הקודם, ומעיד על מגמת התאוששות לאחר תקופה ממושכת של שחיקה.
התזרים מפעילות שוטפת עמד על 36 מיליון שקל, וההשקעות ההוניות ירדו ל-14 מיליון שקל – רמה יציבה ביחס לשנה הקודמת.
תומר ראב"ד, יו"ר בזק: "אנחנו ממשיכים להציג צמיחה יציבה ובריאה בכל מגזרי הפעילות האסטרטגיים של הקבוצה ולעמוד בעקביות בתחזיות שלנו. אני גאה לבשר כי הגענו ליעד של 2.9 מיליון משקי בית מחוברים לסיבים, וכי השלמנו את הפריסה ברוב המוחלט של מדינת ישראל. בהתאם לכך, כבר במהלך 2026 נתחיל לראות את הירידה ההדרגתית
הצפויה בהשקעות. מדובר באבן דרך היסטורית שתאפשר לישראל בכלל ולחברת בזק בפרט, להיות ערוכות היטב למהפכת ה-AI, שתשפיע על הכלכלה, החברה ואיכות החיים של כל אזרח. ברבעון זה המשכנו להראות צמיחה משמעותית ב – EBITDA וברווח הנקי ולצד קידום מהלכים אסטרטגיים חדשים בבזק, פלאפון וב-yes, שמחזקים את עמודי התווך של הקבוצה. כמו כן, אנחנו שמחים לראות כי השיפור בגזרת המאקרו יחד עם ביצועי הקבוצה, מושכים עניין גובר ממשקיעי שוק ההון בישראל, באירופה ובארה"ב. קבוצת בזק תמשיך לפעול למען יצירת ערך משמעותי עבור לקוחותיה, עובדיה ובעלי מניותיה".
ניר דוד מנכ״ל בזק: "ברבעון השלישי של 2025 בזק מציגה המשך מגמת צמיחה מבוססת, המשקפת את יישום האסטרטגיה הרב-שנתית שלנו להתמקדות בפעילויות הליבה ובהאצת ההשקעות בתשתיות מתקדמות. בזק הגיעה לפריסת סיבים של 2.9 מיליון משקי בית, כך שצפויה עד סוף השנה לסיים את מרבית הפריסה בישראל. המיקוד בשירותי ערך ובפתרונות חכמים תורם לעלייה עקבית בהכנסות הליבה ב-ARPU ובשיעור ה-Take Up לכ-34%, וזאת לצד עלייה ב-EBITDA המתואם. הסכמי ה-IRU שנחתמו מהווים נדבך משמעותי נוסף באסטרטגיית הצמיחה שלנו, ומאפשרים לנו למצות טוב יותר את הפוטנציאל של רשת הסיבים ולהרחיב את בסיס הלקוחות ברחבי הארץ. בזק תמשיך לפעול באחריות פיננסית ובחשיבה ארוכת טווח כדי לייצר ערך מתמשך ללקוחות, לשוק ההון ולמשק הישראלי כולו".
















