חלל-תקשורת סיימה את הסדר החוב בהצלחה: החברה יוצאת מאזהרת עסק חי לאחר שלוש שנים מאתגרות
החברה פרעה חוב של כ-394 מיליון דולר למחזיקי האג"ח ללא תספורת – גייסה 140 מיליון דולר חוב חדש ו-69.5 מיליון ש"ח בהנפקת זכויות בהשתתפות כמעט מלאה של בעלי המניות
חלל-תקשורת הודיעה היום על השלמת הסדר החוב שלה והסרת אזהרת "עסק חי" שליוותה אותה מאז אוגוסט 2022. בכך הופכת החברה ל"חברה חופשית", לאחר שלוש שנים של אי-ודאות, ניסיונות רכישה והליכי הסדר מורכבים שנכשלו – עד שהחברה עצמה יזמה את המתווה שאושר פה אחד בידי מחזיקי האג"ח.
הסדר החוב שאושר כלל פירעון מלא של מלוא החוב למחזיקי האג"ח הישנות – ללא תספורת כלשהי. סך החוב עמד על כ-394 מיליון דולר, וההסדר מומן באמצעות גיוס חוב חדש בהיקף של 140 מיליון דולר והנפקת זכויות לבעלי המניות בסך של 20 מיליון דולר. במהלך אוקטובר השלימה החברה את ההנפקה בהשתתפות של למעלה מ-99% מבעלי המניות, שתרמה לגיוס כולל של כ-69.5 מיליון שקל.
האמון בחברה התבטא לא רק בהיענות הגבוהה של בעלי המניות אלא גם בזינוק בשווי השוק של חלל-תקשורת – שעלה בתוך שלושה חודשים בלבד מכ-15 מיליון שקל לכ-215 מיליון שקל כיום. הבוקר דיווחה החברה על פדיון מלא של סדרות האג"ח טז', יז' ו-יח', ובכך נחתם באופן רשמי פרק של שלוש שנים מאתגרות במיוחד.
מנכ"ל חלל-תקשורת, דן זיצ'ק, מסר עם השלמת ההסדר: "לאחר שלוש שנים מאוד מאתגרות, השלמנו בהצלחה הסדר חוב נדיר בנוף העסקי – פירעון מלא של 1.3 מיליארד שקל ללא מחיקות ותוך שמירה על חלקם של בעלי המניות. זהו הישג שמאפשר לנו לפתוח דף חדש, להסתכל קדימה באופטימיות ולממש את פוטנציאל הצמיחה של החברה, שאותו אנו משדרגים כעת באופן משמעותי".
זיצ'ק הוסיף: "נקלענו למצב שלא מרצוננו, אך לאורך כל התקופה המשכנו להוביל את החברה בהצלחה, להרחיב את פעילותה ולשפר את ביצועיה העסקיים והפיננסיים. אני מבקש להודות לדירקטוריון החברה על התמיכה והאמון, לבעלי המניות על היענותם הרחבה במסגרת הנפקת הזכויות, לעובדים על מחויבותם, ולמשרד עורכי הדין פירון – ובעיקר לעורכי הדין אודי אפרון ומיכאל אהרוניאן – שליוו אותנו מהשלבים הראשונים, פתרו משברים וסייעו להשלמת ההסדר במלואו".

















TOO LITTLE TOO LATE NO FUTURE
ואם לא די בכך ראו את העסקה הזו מהשבוע
Eutelsat and 4iG Space and Defence Technologies (4iG SDT) have signed a new 15-year licensing deal related to the HUGEO, the Geostationary (GEO) telecoms satellite of the Hungarian HUSAT program.
Eutelsat grants 4iG SDT an exclusive 15-year licence to use the designated Geostationary orbital position and associated frequency resources, enabling 4iG SDT to operate the HUGEO telecommunications satellite on this orbital slot after its launch. The two companies announced the agreement, Nov. 10.
The exact orbital position, frequency rights and satellite coverage areas remain confidential in accordance with the terms of the agreement.
HUSAT is…. satellite programs in Hungary and in the Central and Eastern European region…. 4iG SDT plans to launch and operate one Geostationary telecom (HUGEO) and eight high-resolution Earth Observation (EO) satellites in Low-Earth Orbit, called HULEO, by 2032 and will operate them throughout their lifetime.
https://www.satellitetoday.com/connectivity/2025/11/10/eutelsat-and-4ig-sdt-secure-new-licensing-deal