יו"ר בזק פונה לעובדים – "שינוי הבעלות לא ישנה את מחויבותנו אליכם"
תומר ראב"ד שולח מכתב הרגעה חריג לעובדי קבוצת בזק, על רקע מכירת אחזקות סרצ'לייט, הקרע מול ועד העובדים והמתיחות סביב המשך כהונתו
ימים לאחר מכירת מלוא אחזקות סרצ'לייט בבזק והסערה הפנימית שנוצרה בעקבותיה, יו"ר הקבוצה תומר ראב"ד שיגר מסר אישי לעובדי קבוצת בזק בניסיון לייצב את המערכת ולהפחית את גובה הלהבות. במכתב, שהופץ לכלל החברות – בזק, פלאפון, yes ובזק בינלאומי – ראב"ד מבקש להרגיע את החששות ומבהיר כי שינוי מבנה הבעלות אינו משנה את מחויבות ההנהלה לעובדים וליציבות החברה.
הפנייה מגיעה על רקע תקופה טעונה במיוחד: ועד העובדים תקף בחריפות את ראב"ד לאחר עסקת המכירה, קרא להתפטרותו והאשים את בעלי השליטה לדורותיהם ב"חליבת החברה". מדובר בעימות נדיר בעוצמתו, בזמן שבזק מצויה במעבר דרמטי לחברה ללא גרעין שליטה, כאשר המוסדיים הם אלו שיקבעו את מאזן הכוחות החדש.
במכתבו כותב ראב"ד כי "השינוי בבעלות אינו משנה את התפקיד שלנו – להמשיך ולהוביל את החברה קדימה לטובת הלקוחות, העובדים והמשק כולו". הוא מתייחס לתחרות מול החברות השונות בענף, ומדגיש כי העובדים הם "עמוד השדרה של בזק" וכי ההנהלה תמשיך להשקיע בתשתיות, בטכנולוגיה ובשדרוג השירות, למרות אי הוודאות בשוק.
לצד זאת, הוא מציין כי בשנים האחרונות בעלי השליטה הקודמים השקיעו משאבים מהותיים בפיתוח החברה, בניגוד לטענות שעלו מצד חלק מהעובדים. המכתב כולל גם מסרים של יציבות ו"לכידות ארגונית", בעיתוי שמבהיר את כוונתו – להרגיע את העובדים לפני המשך המאבקים התאגידיים סביב מינוי הדירקטורים הבאים, זהות היו"ר העתידי ומבנה השליטה החדש.
ראב"ד כותב לעובדים כי יש להמתין לסיום תהליך העברת הבעלות ולהחלטות שיתקבלו בהנהלה ובדירקטוריון. הוא מוסיף כי ישנם עובדים מוכשרים בחברה, ויחד ניתן להבטיח את המשך ההובלה של בזק בשוק התקשורת.
המסר של ראב"ד, שנוסח ברוח מאחדת, נתפס כניסיון לשדר שגרה ניהולית בתוך סערה תאגידית. אולם בשוק ההון יודעים שהחודשים הקרובים יהיו תקופת מבחן אמיתית: מינויים חדשים בדירקטוריון, התייצבות המוסדיים ככוח מרכזי, ומערכת יחסים מתוחה מול הוועד – כל אלה עלולים להגדיר מחדש את הדינמיקה בחברה הגדולה בישראל בתחום התקשורת.
















