חלל-תקשורת מסיימת רבעון יציב ומסירה את הערת עסק חי
החוב ירד ל-140 מיליון דולר, ההון העצמי עלה ל-51 מיליון דולר והכנסות עמוס 17 צמחו ב-21%
חלל-תקשורת פרסמה את דוחותיה לרבעון השלישי של 2025 ומציגה רבעון שמסמן מעבר משלב אי-ודאות פיננסית לשלב של יציבות וצמיחה. החברה רשמה רווח נקי של כמיליון דולר – זאת למרות הוצאות מימון כבדות שכללו ריביות פיגורים שנצברו טרם השלמת הסדר החוב. ההסדר עצמו הוביל להפחתת החוב מ-396 מיליון דולר לכ-140 מיליון דולר ולהגדלת ההון העצמי מ-30 מיליון דולר לכ-51 מיליון דולר. בעקבות המהלך הוסרה גם הערת עסק חי שליוותה את דוחות החברה מאז 2022. צבר ההזמנות הכולל הגיע ל-91 מיליון דולר, מתוכם 51 מיליון דולר מהלוויין עמוס 17.
הכנסות עמוס 17 מזנקות – ופעילות הליבה מתחזקת
הכנסות החברה ברבעון השלישי הסתכמו ב-21.8 מיליון דולר. מתוכן, עמוס 17 תרם 10.3 מיליון דולר – גידול של 21% לעומת 8.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. הגידול נובע מהרחבת הפעילות באפריקה ומהמשך המעבר למכירת שירותי תקשורת מבוססי לוויין, ולא רק קיבולת גולמית. הרווח הגולמי עלה ב-12% ל-9.3 מיליון דולר והרווח התפעולי עלה ב-18% ל-7.5 מיליון דולר. מרווח ה-EBITDA נשאר גבוה במיוחד ברמה של כ-77%, מהגבוהים בענף.
עסקאות חדשות ויציבות פיננסית מחודשת
במהלך הרבעון השלימה חלל-תקשורת שורה של עסקאות חדשות, ביניהן התקשרות של 3.25 מיליון דולר עם ספק תקשורת במערב אפריקה באמצעות שירותי OneWeb, חידוש התקשרות עם לקוח לעמוס 3 ולעמוס 4 בהיקף של 3.1 מיליון דולר, והסכם עם לקוח בינלאומי לשירותי עמוס 4 עם הכנסות צפויות של עד 5.32 מיליון דולר. העסקאות מחזקות את הצמיחה בעמוס 17 ומבססות את מודל הפעילות המשלב לוויינים גיאוסטציונריים ולוויינים נמוכי מסלול.
מנכ"ל חלל-תקשורת דן זיצ'ק ציין כי החברה נכנסת כעת לשלב חדש לאחר השלמת הסדר החוב, וכי ההפחתה המשמעותית בהוצאות המימון צפויה להשתקף כבר ברבעון הבא. לדבריו, עמוס 17 הגיע לקצב הכנסות שנתי של יותר מ-41 מיליון דולר – נתון שממשיך לייצב את החברה ולשמש מקור הצמיחה העיקרי שלה.
















