ביקום מבקשת את אישור בעלי המניות לפירוק מרצון ולמינוי תומר ראב"ד כנאמן
בי קומיוניקיישנס הודיעה על כינוס אסיפה כללית מיוחדת ב-17 בדצמבר לצורך אישור פירוק מרצון של החברה ומינוי מנכ"ל החברה, תומר ראב"ד, כנאמן להשלמת הליך הפירוק. ההודעה מגיעה לאחר שהדירקטוריון בחן את מצבה של החברה, את מימוש הנכסים ואת מעמדה לאחר מכירת כלל החזקותיה בבזק, וקבע כי החברה הפכה לחברת מעטפת המופיעה ברשימת השימור של הבורסה.
לפי ההודעה, מאז שינוי השליטה והסדר החוב בשנת 2019 השיגה ביקום מספר הישגים משמעותיים: עלייה של כ-315% במחיר המניה, מחזור חוב של כ-2 מיליארד שקל שנפרע במלואו, תשואה של כ-40% על מניות בזק שנקנו במהלך התקופה, ותשואה של כ-80% בתוכניות הרכישה העצמית שביצעה. לצד זאת, החברה מציינת שיפור ביכולות הפיננסיות של קבוצת בזק בתקופה שבה החזיקה במניותיה.
ביום 26 בנובמבר אישר הדירקטוריון את המהלך והחל בהליך הפירוק מרצון. כחלק מהדרישות החוקיות, כל חברי הדירקטוריון חתמו על תצהירי כושר פירעון המצהירים כי החברה מסוגלת לשלם את כל התחייבויותיה במלואן בתוך 12 חודשים מתחילת הליך הפירוק. תצהירים אלו מצורפים לדוח כנספח.
במסגרת האסיפה יתבקשו בעלי המניות לאשר את פירוק החברה מרצון בהתאם לפרק ג' בחוק החברות, וכן לאשר את מינויו של תומר ראב"ד כנאמן להשלמת הליך הפירוק. סמכויותיו כנאמן יכללו הכרעה בתביעות חוב, כינוס נכסי קופת הפירוק וניהולם, חלוקות ביניים לבעלי המניות במידת הצורך, ותשלום חובות החברה וחלוקת יתרות.
החברה מדגישה כי כל סמכות שאינה חיונית להשלמת הליך הפירוק תישאר בידי הדירקטוריון והמנכ"ל. שתי ההחלטות שעל סדר היום של האסיפה משולבות זו בזו ותלויות באישור כולל של בעלי המניות.
לפי תנאי האסיפה, נדרש רוב של 75% מבעלי הזכות להצביע לאישור החלטת הפירוק, ורוב רגיל לאישור מינוי הנאמן. המועד הקובע להשתתפות והצבעה הוא 10 בדצמבר. הדוח מפרט בהרחבה את מנגנוני ההצבעה, לרבות הצבעה באמצעות מערכת אלקטרונית, ייפוי כוח, כתבי הצבעה ואישורי בעלות לפי תקנות החברות.

















ראבד הוא טוב בפירוק. גם את בזק הוא פירק.