בזק מבקשת פטור מרשתות נחושת ביישובים מרוחקים
בזק מספקת באזורים שביקשה פטור פתרונות אלחוטיים רחבי פס
בזק הגישה למשרד התקשורת בקשות לפטור מפריסת נחושת באלפי בתים ברחבי הארץ, וזאת בהתאם למדיניות החדשה של המשרד בעניין סגירת רשתות הנחושת הישנות. נדגיש כי מדובר באזורים שבזק מספקת להם שירותי תקשורת באמצעות פתרונות אלחוטיים שכן אזורים אלה הוגדרו ככאלה שבלתי ניתן להגיע אליהם עם פריסה נייחת ולכן הותר לבזק לספק שם שירותי תקשורת רחבת פס באמצעות פתרונות אלחוטיים. לרוב מדובר ביישובי בדואים או ביישובים לא מוסדרים כאלה ואחרים שבזק רוצה להסדיר את אספקת שירותי התקשורת אליהם עם אישורים ממשרד התקשורת ובהתאם למדיניות סגירת רשתות הנחושת.
פריסת הנחושת (והסיבים) של בזק היא לאין ערוך גבוהה משל הוט והיכן שאין נחושת היא מספקת כאמור פתרונות אלחוטיים באישור משרד התקשורת. הוט מנגד עדיין מנהלת משאים ומתנים עם משרד התקשורת לגבי חובות הפריסה שלה ברשת הישנה – בעקבות היעדר פריסה ב – 220 יישובים ברחבי הארץ.
מבזק נמסר: "בזק היא החברה היחידה שמספקת שירותי תקשורת אוניברסליים לכל המגזרים, כולל במזרח ירושלים ובמגזר הבדואי. באזורים מסוימים במזרח ירושלים, אתגרים ביטחוניים מונעים פריסת רשת נחושת. במגזר הבדואי, פרסנו רשתות בישובים המרכזיים. בחלק מישובי הפזורה, בעיות תכנון ואסדרה ותשתיות מקומיות מקשות על המענה. בזק פועלת בשיתוף פעולה עם הרשויות לספק פתרונות אלחוטיים מתקדמים בטכנולוגיית VBand".

















אם הישובים אינם חוקיים ואינם מוסדרים – מדוע בכלל צריך לפרוס בהם תשתיות?