ועד עובדי בזק פונה למוסדיים: מדיניות התגמול החדשה היא מופקרת ודורשת בלימה מיידית
הוועד טוען ל"שלטון מנהלים" לאחר פיזור גרעין השליטה, דורש להתנגד להעלאות השכר והמענקים ומתריע מפני צעדים ארגוניים חריפים
ועד עובדי בזק בראשות איציק בסלו, פנה היום לשורה של גופים מוסדיים מהגדולים בישראל המחזיקים במניות החברה, בדרישה להתערבות מיידית ולדחיית השינויים שאישר דירקטוריון בזק במדיניות התגמול לנושאי משרה. לטענת הוועד, מדובר בשורה של תיקונים שערורייתיים, חסרי בסיס וחסרי היגיון, שאושרו זמן קצר לאחר פיזור גרעין השליטה, ומשקפים ניצול של היעדר בעל שליטה אפקטיבי בחברה.
בוועד מציינים כי כבר עם ביטול גרעין השליטה הזהירו מפני תרחיש של שלטון מנהלים, שבו הנהלת החברה והדירקטוריון יקדמו מהלכים חד-צדדיים שמטרתם הגדלת תגמול על חשבון קופת החברה. לדבריהם, אם בעלי המניות המוסדיים לא יגלו אקטיביות ומעורבות, ועד העובדים יהיה הגורם היחיד שירסן מהלכים אלה, והוא אף מצהיר כי בכוונתו לעשות כן.
עלייה חדה בתקרות שכר ומענקים חריגים לנושאי משרה
לפי הפנייה, התיקונים שאישר הדירקטוריון כוללים עלייה חדה בתקרות השכר ליו"ר החברה ולמנהלים, מתן אפשרות להענקת מענקים מיוחדים של עד 15 משכורות, ועדכון תקרת המענק ההוני ליו"ר הדירקטוריון תומר ראב"ד. בנוסף, אושרה לראשונה אפשרות להעניק מענק הוני גם לדירקטורים – מהלך שלדברי הוועד מעולם לא אושר בבזק בתקופה שבה היה בחברה בעל שליטה, והוא עשוי להסביר את הנדיבות שבה פעל הדירקטוריון.
הוועד מגדיר כסעיף החמור ביותר את האפשרות להעניק ליו"ר הדירקטוריון מענק מיוחד של עד 15 משכורות בגין החלטה רגולטורית על ביטול ההפרדה המבנית. לטענתו, מדובר במהלך רגולטורי צפוי, המצוי זה מכבר בשימוע, לאחר שמשרד התקשורת פרסם קול קורא ופירט שלוש חלופות אפשריות לביטול ההפרדה. עוד נטען כי על פי התיקון שאושר, המענק יינתן ללא כל תנאי וללא תלות בחלופה שתיבחר, מהלך שהוועד מגדיר כהתנהלות מופקרת. הוועד מדגיש כי כל עוד מכהן יו"ר המזוהה עם קרן סרצ'לייט, אין בכוונתו לקדם מהלך של ביטול ההפרדה המבנית, ולכן גם עצם האישור הרגולטורי אינו יוצר ערך ואינו מצדיק מענק כלשהו.
דרישה לסיום כהונת היו"ר והתרעה מפני צעדים חריפים
מעבר להתנגדות למדיניות התגמול, הוועד שב ודורש את סיום כהונתו של יו"ר הדירקטוריון. לטענתו, עם יציאת קרן סרצ'לייט משליטה הייתה אמורה הקרן לעמוד במחויבותה ולהותיר נציג אחד בלבד בדירקטוריון, ללא אמצעי שליטה. עוד נטען כי כהונתו של היו"ר, המשמש במקביל כמנכ"ל ביקום תקשורת והיה נציג הקרן בדירקטוריון, הייתה אמורה להסתיים עם מכירת אחזקות הקרן, וכי אין בידיו הכישורים הנדרשים לניהול דירקטוריון של חברה מורכבת כבזק.
עוד מציין הוועד כי ב-16 בדצמבר התכנס הדירקטוריון פעם נוספת ואישר תיקון נוסף למדיניות התגמול, שבמסגרתו הוחלט להעניק חבילת אופציות נוספת בהיקף של כ-4.4 מיליון אופציות, הפעם ליו"ר הדירקטוריון בלבד. לטענת הוועד, גם תוכן התיקונים וגם אופן קבלתם מעידים על אובדן דרך, חוסר אחריות וצורך דחוף בהתערבות מצד בעלי המניות.
בסיום הפנייה מבהיר ועד עובדי בזק כי לא יעבור בשתיקה על אישור התיקונים, מצפה מהמוסדיים להתנגד להם ולדחותם על הסף, וכן לתמוך בדרישה לסיום כהונת היו"ר. הוועד מתריע כי אם דרישותיו לא ייענו, הוא מתכוון לפעול בכל אמצעי העומד לרשותו, לרבות צעדים ארגוניים חריפים ביותר, במטרה להביא לביטול מדיניות התגמול המעודכנת.
בוועד בזק נערכים לקיים אסיפות עובדים והסברה כשלב ראשון לקראת מאבק ארגוני חריף. בסלו וועד בזק פועלים בשיתוף פעולה עם אלי כהן וועד יס ואפשר להניח כי יתכנו צעדים ארגוניים גם ביס.
















