המפעילים בלחץ: ועדת הכלכלה נדרשת לאשר בתוך ימים את ביטול תשלום קופת התמרוץ
משרד התקשורת חתם והעביר את הצו לאישור הכנסת – אי אישור עד סוף השנה יחייב הפרשה של עשרות מיליוני שקלים בדוחות 2025
משרד התקשורת חתם בימים האחרונים על הצו לביטול זמני של תשלום החובה לקופת התמרוץ בשנת 2025 והעביר אותו לאישור ועדת הכלכלה של הכנסת. ככל הנראה גם שר האוצר חתם, וכעת נדרשת הוועדה לאשר את הצו עד סוף השנה האזרחית – בתוך ימים ספורים בלבד.
בענף התקשורת עוקבים בדריכות אחר ההתפתחויות, שכן אי אישור הצו במועד משמעותו אחת: החברות יידרשו להמשיך ולהפריש בדוחות הכספיים לשנת 2025 תשלום של 0.5% מההכנסה החייבת לטובת קופת התמרוץ – סכום שמוערך בעשרות מיליוני שקלים.
חשש מהשלכה חשבונאית מיידית על דוחות החברות
גורמים בענף מציינים כי ללא אישור הצו עד 31 בדצמבר, לא תהיה לחברות ודאות רגולטורית, והן יידרשו לפעול בזהירות חשבונאית ולהפריש את הסכומים כנדרש בחוק הקיים. מצב כזה עלול להשפיע ישירות על תוצאות 2025, גם אם בהמשך יאושר הצו בדיעבד.
כזכור, טיוטת הצו קובעת כי שיעור התשלום לקופת התמרוץ בשנת 2025 יעמוד על 0% כהוראת שעה לשנה אחת בלבד, וזאת לאחר שניתוח כלכלי שביצע משרד התקשורת קבע כי יתרות הקרן הקיימות, יחד עם כספים שצפויים לחזור לקופה, מספיקות למימון מלא של מכרז התמרוץ השלישי.
לפי המתווה, החל משנת 2026 יחזור שיעור התשלום לרמה הקבועה בחוק – 0.5%.
בענף מעריכים כי ככל שהאישור בוועדת הכלכלה יתעכב מעבר לסוף השנה, יגבר הלחץ על החברות ועל הרגולטור למצוא פתרון מהיר, על רקע ההשלכות המיידיות על הדוחות הכספיים והוודאות הרגולטורית.
















