משרד התקשורת מטיל קנס של כ-8 מיליון שקל על בזק
הקנס הופחת מהכוונה המקורית אך נותר גבוה – בזק שוקלת פנייה לבית המשפט
משרד התקשורת הודיע היום לבזק על הטלת עיצום כספי בהיקף של כ-8 מיליון שקל, בעקבות פריסת סיבים אופטיים באזורי תמרוץ שאינם בתחומה. בחודש אוגוסט הודיעה בזק https://zmanavir.co.il/internet/29526 על כוונת המשרד להטיל עליה קנס בגובה של 10 מיליון שקל, וכעת גורמים בסביבת החברה מאשרים כי מנכ"ל משרד התקשורת קיבל חלק קטן מטענותיה – מה שהוביל להפחתה מסוימת בסכום, אך כזה שנותר גבוה מאוד.
לטענת בזק, מדובר בפריסה שבוצעה בטעות, וכי החברה לקחה עליה אחריות מיידית ופעלה לתיקון. למרות זאת, במשרד התקשורת לא קיבלו את עמדת החברה במלואה והחליטו להחמיר עמה בעיצום הכספי.
בבזק מביעים תסכול וכעס על ההחלטה, ומעריכים כי לא מן הנמנע שהחברה תפנה לבית המשפט במטרה לערער על הקנס.
בזק מסרה בתגובה לכוונה להטיל את העיצום: “במסגרת פריסה רחבת היקף, שכללה מאות אלפי מבנים ברחבי מדינת ישראל, נכללו בטעות כמה מאות מבנים גם באזורים שיועדו לתמרוץ. מדובר בטעות בתום לב של מתכננים. עם קבלת הפנייה בשנת 2023, בזק עצרה באופן מיידי את הפעילות, לקחה אחריות מלאה והביעה נכונות לקבל כל פתרון שייקבע על ידי המשרד או החברות הזוכות במכרזים״.
















