פערי מחיר קיצוניים טרפדו את המו"מ בין הוט לפרטנר על הפעילות העסקית
אחרי מכירת הוט מובייל, הוט פונה למכירה בחלקים והשאלה המרכזית היא האם פורטיסימו תרחיב את השקעתה בסלקום
פערים עמוקים בין ההצעה שהגישה פרטנר לבין השווי שדרשה הוט עבור מכירת הפעילות העסקית שלה לא אפשרו כלל פתיחת משא ומתן בין הצדדים. לפי גורמים בענף, מדובר בפערים קיצוניים בתפיסת השווי, שהפכו את המגעים ללא רלוונטיים כבר בשלב הראשוני, וכרגע לא מתנהלים כל דיונים בין הוט לפרטנר בנושא.
הערכה היא כי גם אם ייעשו פניות נוספות בעתיד, מרחב הגישור בין עמדות הצדדים מצומצם מאוד. מלבד פרטנר וסלקום, מספר השחקנים שיכולים בכלל לבחון רכישה של פעילות עסקית בהיקף כזה הוא מוגבל, ובוודאי במחירים שבהם הוט מעוניינת.
מכירה בחלקים וחוסר עניין בפעילות הקווית
לאחר השלמת מכירת הוט מובייל, המגמה בהוט היא לפעול למימוש החברה בחלקים ולא כעסקה כוללת. ההחלטה לפצל את תהליך המכירה נובעת מחוסר עניין בולט בפעילות הקווית של הוט. מאז העברת פעילות הסיבים ל-IBC, נותרה הוט עם רשת כבלי קואקס ותיקה, שתפיסתה האסטרטגית בשוק מוגבלת ואין לה כיום אופק השקעות ברור מול רשתות הסיבים של המתחרות.
במצב זה, ההנחה הרווחת היא שהוט תנסה למכור נכסים בנפרד – תחילה את הנכסים שכבר מומשו, ובהמשך את הפעילות העסקית ואולי גם רכיבים מהפעילות הפרטית, אם יימצא לכך ביקוש. עם זאת, בשוק מעריכים כי יכולתה של הוט להשיג את המחירים שהיא מצפה להם הולכת ונשחקת.
שאלה מרכזית נוספת שנבחנת על ידי גורמים בענף נוגעת לפורטיסימו בעלת השליטה בסלקום. לא מן הנמנע כי הקרן תעדיף להתמקד בהשבחת סלקום ואף לבחון מהלכי מימוש בעתיד, מה שמצמצם את ההיתכנות לכניסה לעסקאות נוספות בהיקפים של מאות מיליוני שקלים.
בשורה התחתונה, הוט ניצבת בפני מציאות מורכבת של עניין מוגבל בפעילות הקווית, פערי שווי משמעותיים מול הרוכשים הפוטנציאליים ומספר מצומצם של שחקנים שיכולים בכלל להיכנס לתמונה. ככל שהזמן חולף, האפשרות למכור את הפעילות העסקית במחירים שדורשת הוט הופכת למאתגרת יותר.
















