שוק הסיבים בנקודת רתיחה: מלחמת המחירים הגדולה יוצאת לדרך
בזק קרובה למיצוי פריסת התשתית, והמתחרות עוברות לקרב אגרסיבי על ליבם של הלקוחות הקיימים
שוק הסיבים האופטיים בישראל ניצב בפני תפנית אסטרטגית המערערת את הסטטוס קוו. גורמים בענף מציינים כי המהלכים האחרונים של סלקום וגילת טלקום הם עדות לשינוי מהותי במפת התחרות: בעוד שחברת בזק נמצאת על סף מיצוי פריסת התשתית הארצית, המפעילים עוברים להתחרות במישרין על נתח שוק קיים. במציאות שבה השוק כמעט ואינו גדל, כל לקוח חדש מגיע בהכרח על חשבון המתחרה.
סלקום וגילת ראש בראש
ביממה האחרונה פתחה סלקום במהלך שיווקי אגרסיבי למכירת חבילת גלישה במהירות 1 גיגה, הכוללת נתב בתקן Wi-Fi 7 המתקדם. החבילה מוצעת במחיר של 39 שקל לשלושת החודשים הראשונים, 99 שקל ליתרת השנה הראשונה ו-129 שקל בשנה השנייה. בחישוב שנתי, מדובר במחיר ממוצע של 84 שקל לחודש – הרף הנמוך ביותר שהציגה אחת מארבע קבוצות התקשורת הגדולות בשנים האחרונות.
התגובה מצד גילת טלקום לא איחרה לבוא, והיא אגרסיבית אף יותר: חבילת 1 גיגה הכוללת נתב Wi-Fi 7 במחיר של 19 שקל בלבד לשלושת החודשים הראשונים, 89 שקל ליתרת השנה ו-119 שקל בשנה השנייה. מדובר במחיר ממוצע של 71 שקל לחודש בשנה הראשונה. גילת טלקום מאותתת לשוק כי אין בכוונתה לוותר על תואר "ספקית הסיבים הזולה בישראל", כשהיא נשענת על הסכם מול בזק המאפשר לה מבנה הוצאות גמיש ותחרותי.
התחרות העזה מתרחשת על רקע הערכות בשוק שלבזק נותרו כמה מאות אלפי משקי בית בודדים לפרוס והיא כבר עם פריסה של למעלה מ – 90% מהפריסה שבה היא מחויבת. ולכן כעת, כשהפריסה ברוב חלקי הארץ הושלמה, המאבק עובר לשימור לקוחות וניודים, תוך שהתמקדות בטכנולוגיית ה-Wi-Fi 7 מהווה ערך מוסף מרכזי במלחמה על המחיר.
לצד מלחמת המחירים בגזרת ה-1 גיגה, צפויה בזק לייצר תחרות מסוג אחר באמצעות דחיפת קצב הגלישה ל-2.5 גיגה – מהלך שצפוי להעצים את הדינמיקה בשוק ולהסיט את התחרות לעולמות הביצועים.
גורמים בענף מציינים כי תופעה נוספת המשפיעה על התחרות היא התחזקותה של פרטנר כשחקנית אפקטיבית בתחום הטלוויזיה, וזאת בעקבות שיתוף הפעולה שלה עם שירות סטינג TV מבית yes, מה שמאפשר לה להציע חבילות סיבים וטלוויזיה תחרותיות יותר.
במקביל, היקף משקי הבית שטרם חוברו לסיבים נותר נמוך יחסית ומתרכז בעיקר במגזרי המיעוטים. באזורים אלה נהנית בזק מיתרון מובהק על פני מתחרותיה, שכן לאורך שנים היא שימשה בהם כספקית כמעט בלעדית. עובדה זו מהווה זרז נוסף למתחרות להעמיק את אגרסיביות המבצעים במרכז הארץ ובשוק הקיים.

















המציאות המעשית כרגע היא ש-WiFi 6 או 6E עדיין מצוינים עבור רוב האנשים.
נתבי WiFi 7 יקרים, ויש צורך במכשירים תואמי WiFi 7 כדי לנצל אותם במלואם.
אם ההגדרה הנוכחית שלכם עובדת מצוין ואין לכם בעיות ספציפיות כמו עומס או צורך בהשהיה נמוכה במיוחד, ייתכן ששדרוג עדיין לא שווה את העלות.
כרב שנים שחבורת התקשורת מוכרות לכם חדשנות וקידמה ולמעשה מרבית בתי האב אינם זקוקים לכל הגימיקים האלה.
רוב האנשים לא יודעים אפלו למה ולאיז קצב הורדה העלאה הם מחוברים ומה הם צורכים בכלל
יש אנשים שחוברו לסיבים כששי היה 300 והם משמיכים לשלם על זה כמאו אלפים אחרים כבר משלמים אותו דבר על מהירות של גיה לפחות…ע שמר תקושתר אימפוטנטי של מרוה לחבורת שלדרג ביוזמתן את הקצבים ללקוחות כאלה הן ממשיכות לחגוג מהכל הבא לסל