בזק מהדקת את הציר לדובאי: בכירי הקבוצה בכנס 2026 Datacloud Middle East
משלחת רחבה של קבוצת בזק ובזק בינלאומי נחתה בדובאי לסדרת פגישות אסטרטגיות. במוקד: פגישה עם ענקית התקשורת איתיסלאט והרחבת שיתוף הפעולה בנתיב הנתונים שבין אילת לים התיכון ובחינת הקמת כבל תת-ימי חדש לאירופה
כנס Datacloud Middle East 2026 הנערך בימים אלו בדובאי, הפך למוקד משיכה עבור בכירי תעשיית חוות השרתים והכבלים התת ימיים, אך עבור קבוצת בזק הישראלית מדובר בהרבה יותר מעוד ועידה מקצועית. משלחת בכירה של הקבוצה הגיעה לאיחוד האמירויות כדי לקדם את פרויקט הכבל התת ימי שהקבוצה שוקדת עליו לכיוון אירופה ושצפוי בהמשך להתחבר למזרח.
פגישות פסגה בציר ישראל-אמירויות
בראש המשלחת עומדים יו"ר דירקטוריון בזק, תומר ראב"ד, סמנכ"ל הכספים יוחאי בניטה, ואריה לברון, מנהל אגף מפעילים בבזק. לצידם הגיעו נציגי הזרוע הבינלאומית: מנכ"ל בזק בינלאומי, רון גלב, וסמנכ"לית העסקים הגלובליים, מירי שורקי.
המשלחת צפויה להיפגש עם נציגי ענקית התקשורת האמירויותית איתיסלאט (Etisalat). המפגש נועד להדק את הקשרים בין שתי הקבוצות, לאחר שאיתיסלאט כבר חתמה לאחרונה עם בזק על הסכם להחכרת קווי תקשורת. קווים אלו מאפשרים חיבור יבשתי אסטרטגי בין אילת לחופי הים התיכון, ומשם בחיבור ישיר לאירופה – נתיב המהווה חלופה חשובה ומהירה למעבר הנתונים המסורתי דרך תעלת סואץ.
נזכיר שאיתיסלאט אמורה הייתה לקחת חלק בפרויקט הכבל שאמור היה לעבור בנתיב של קצא"א שמחבר בין הים התיכון לאילת. מלחמת חרבות ברזל טרפה את הקלפים והפרויקט הוקפא לאחר שבמשך שנים עבדו בקצא"א לקבל עבורו רישיון.
בשולי הדברים נציין שהנתיב היבשתי דרך וסעודיה למזרח הרחוק מקבל דגש על רקע הפגיעה בכבלים תת ימיים העוברים דרך הים האדום והאיומים מצד החות'ים. הנחת העבודה היא שגם בסעודיה ובאיחוד האמירויות מחפשים שותפויות לפרויקטים של כבלים תת ימיים על רקע ההסכמים להקמת חוות שרתים ענקיות במדינות אלה שדורשים חיבור לאירופה.
















