בזק פנתה לבית הדין לעבודה: מבקשת צו מניעה נגד ועד העובדים סביב המאבק על יו"ר הדירקטוריון
החברה טוענת כי נציגות העובדים נוקטת צעדים כוחניים ובלתי חוקיים כדי להשפיע על זהות יו"ר הדירקטוריון תומר ראב"ד – ומבקשת לאסור שיבושים, פריצות ועימותים במתחמי החברה
בזק פנתה הבוקר לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה להוציא צו מניעה נגד נציגות העובדים, בטענה כי הוועד נוקט צעדים כוחניים ובלתי חוקיים החורגים ממסגרת לגיטימית של סכסוך עבודה, בניסיון להשפיע על זהות יו"ר הדירקטוריון תומר ראב"ד.
בבקשה טוענת בזק כי יו"ר ארגון עובדי בזק, איציק בסלו, הצהיר בראיון פומבי כי בכוונת הוועד לפעול להדחת ראב"ד, ולאחר מכן ננקטו צעדים בשטח – בהם חסימת החניה השמורה ליו"ר הדירקטוריון באמצעות תוף כבלים, הצבת שלט "טכנאי בזק בעבודה", וחניית רכבו של יו"ר הוועד במקום.
עוד נטען כי חברי הוועד פעלו לשיבוש ישיבת דירקטוריון בשבוע שעבר באמצעות מערכת הגברה ומוזיקה רועשת, ניסו להתפרץ לישיבה, התעמתו פיזית עם מאבטחי החברה, פרצו למתחם ההנהלה וניסו לפרוץ גם למתחם יו"ר הדירקטוריון – אירוע שבעקבותיו הוזמנה משטרה למקום.
לטענת בזק, פניות לנציגות העובדים להפסיק את המעשים לא נענו, ולכן נדרשה פנייה לבית הדין. החברה מדגישה כי מינוי יו"ר דירקטוריון מצוי בסמכות הדירקטוריון בלבד, וכי לוועד העובדים אין מעמד בנושא זה. עוד נטען כי לא ניתן להכיר במהלך כזה כעילה לסכסוך עבודה, וכי חלק מהמעשים הנטענים עשויים לעלות לכאורה גם כדי עבירות פליליות.
בזק מוסיפה כי לוועד כבר קיימת נציגות בדירקטוריון, וכי הניסיון להשפיע בכוח על זהות היו"ר מהווה, לטענתה, ניסיון להשיג כוח עודף מעבר לסמכויות שהוקנו לו.
בבקשה, צויין גם כי לפני כחודש נחתם בין החברה לנציגות העובדים הסכם קיבוצי מיוחד בתוקף עד 2032, הכולל מנגנוני מיצוי תביעות ושקט תעשייתי בעניינים שהוסדרו בו.
















