בזק: 39% נשים בהנהלה, ירידה בפליטות ותרומה של מעל 10 מיליון שקל לקהילה
דוח האחריות התאגידית ל-2025 מציג נתוני גיוון, התייעלות סביבתית והקדמת פרסום הדוח כחלק מהגברת השקיפות
קבוצת בזק פרסמה את דוח האחריות התאגידית (ESG) לשנת 2025, המציג את פעילותה בתחומי הסביבה, החברה והממשל התאגידי. לפי הדוח, שיעור הנשים בתפקידי ניהול בקבוצה עומד על 39%, בעוד שבדירקטוריון עומד שיעור הנשים על 42.8%. בנוסף, 18% מעובדי הקבוצה הם מאוכלוסיות מגוונות.
הקבוצה מדווחת גם על תרומה של למעלה מ-10 מיליון שקל לקהילה, לצד פעילות חברתית הכוללת את קרן "מחוברים" לסיוע לחיילים פצועים ולמשרתי מילואים, פרויקט "דוקו-יאנג" של yes ותוכניות חינוכיות של בזק בינלאומי בתחומי ההייטק והסייבר.
הקדמת פרסום הדוח וביקורת חיצונית
בזק מציינת כי הקדימה השנה את מועד פרסום הדוח כך שיפורסם בסמוך לדוחות הכספיים, במטרה לאפשר למחזיקי העניין לקבל מידע באופן מהיר ושקוף יותר.
בנוסף, לראשונה בוצעה ביקורת חיצונית על פליטות גזי החממה של הקבוצה, ופורסם דוח פליטות מכלול 3 הכולל כיסוי של למעלה מ-65% מרכש המוצרים.
החברה מציינת כי גיבשה מסגרת אסטרטגית לפעילות ה-ESG והגדירה יעדים לטווח הקצר והבינוני כחלק מהטמעת התחום בליבת הפעילות.
נתוני סביבה: ירידה בפליטות והתייעלות בצריכת חשמל
בתחום הסביבתי מדווחת בזק על ירידה של 7% בעצימות פליטות גזי החממה לעומת 2024, לצד התייעלות של 17% בצריכת החשמל וירידה של כ-3% בצריכת המים.
עוד עולה כי 38% מצי הרכב של הקבוצה הוא היברידי או חשמלי, עם יעד להגיע ל-50% עד 2029. בנוסף, מספר המכשירים שעברו מיחדוש בפלאפון גדל פי 2.5 לעומת השנה הקודמת.
פעילות תשתיתית ושירותי תקשורת
לפי הדוח, בזק פרסה סיבים אופטיים ליותר מ-2.9 מיליון משקי בית, ופלאפון משרתת כ-1.4 מיליון מנויי דור 5.
הקבוצה מציינת כי היא ממשיכה לפעול לחיזוק תשתיות התקשורת ולשיפור הקישוריות בישראל, כחלק מהשקעותיה בתשתיות מתקדמות.
פעילות בתקופת חירום ותמיכה בעובדים
מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל, כלל חברות הקבוצה מוגדרות כמפעל חיוני והמשיכו לפעול באופן רציף. בזק מדווחת כי סיפקה שירותי תקשורת לצה"ל, לכוחות הביטחון ולמשקי בית ברחבי הארץ.
בנוסף, הקבוצה מציינת שורה של צעדים לתמיכה בעובדים, בהם סיוע לעובדים שביתם נפגע, טיפול בעובדים שנתקעו בחו"ל, מענה לעובדים במילואים, וכן קיום ריטריטים וסדנאות ייעודיות לעובדים ובני זוגם.
יעדים לשנים הקרובות
הקבוצה מציבה מספר יעדים להמשך:
- הגעה ל-50% נשים בתפקידי ניהול עד 2030
- שמירה על ייצוג נשי של לפחות 40% בדירקטוריון
- הגדלת שיעור העובדים מאוכלוסיות מגוונות ל-20% עד 2028
- גידול של 5% בשנה במספר העובדים המתנדבים
הכרה חיצונית
בזק מציינת כי קיבלה דירוג AA במדד MSCI זו השנה השלישית ברציפות, וכן דירוג פלטינה פלוס במדד "מעלה" זו השנה השנייה ברציפות. בנוסף, החברה משתתפת ביוזמות בינלאומיות בתחום ה-ESG, בהן Valuable 500 ו-WEPs.
תומר ראב"ד, יו"ר קבוצת בזק: ״אני גאה לפרסם זו השנה השביעית את דוח האחריות התאגידית של קבוצת בזק. הדוח משקף את מחויבותנו לפעול לטובת החברה, הקהילה והסביבה לצד צמיחה בת־קיימא וממשל איכותי וכן יצירת ערך ארוך טווח לכלל מחזיקי העניין. הקבוצה מגדירה את עתיד התקשורת בישראל כעמוד השדרה הדיגיטלי של המדינה וכמנוע מרכזי לצמיחתה הכלכלית".
















