הוט מסכמת את 2025: ההכנסות עלו, אבל הרווחיות נשחקה והסלולר איבד גובה
דוחות אלטיס וניתוח נתוני הוט מציגים שנה מעורבת: ההכנסות צמחו ב-39 מיליון שקל, בעיקר בזכות הפעילות העסקית והמגזר הנייח, אך ה-EBITDA ירד ב-109 מיליון שקל והתזרים החופשי נשחק. במקביל, הכנסות שירותי הסלולר ירדו ל-784 מיליון שקל ומצבת המנויים התכווצה ב-44 אלף
קבוצת הוט סיימה את 2025 עם ביצועים מעורבים, כך עולה מדוחות חברת האם אלטיס שפורסמו באיחור בשבוע שעבר. החברה הגדילה את ההכנסות, אך רשמה שחיקה ברווחיות, ירידה בתזרים החופשי ופגיעה בפעילות הסלולר. במקביל, מכירת ההחזקה ב-IBC הקפיצה את הרווח התפעולי, אך מדובר באירוע חד פעמי שאינו משקף שיפור בפעילות השוטפת.
הכנסות הוט הסתכמו ב-2025 בכ-4.113 מיליארד שקל, עלייה של 39 מיליון שקל לעומת 2024. הצמיחה נבעה בעיקר מהמגזר העסקי, שגדל ב-106 מיליון שקל, ומהמגזר הנייח, שגדל ב-46 מיליון שקל. מנגד, הכנסות שירותי הסלולר נשחקו ב-82 מיליון שקל וההכנסות ממכירת ציוד ירדו ב-31 מיליון שקל.
הצמיחה הגיעה מהעסקים ומהפעילות הנייחת
הפעילות העסקית הייתה מנוע הצמיחה המרכזי של הוט ב-2025. הכנסות המגזר העסקי הסתכמו בכ-1.1 מיליארד שקל, עלייה של 106 מיליון שקל לעומת 2024. לפי הניתוח, חלק מהגידול נובע מהכנסות מפריסת סיבים עבור IBC.
המשמעות היא שהצמיחה במגזר העסקי אינה נובעת רק מביקושים רגילים של לקוחות עסקיים, אלא גם מפעילות תשתית שהוט מבצעת עבור IBC. בדוח אלטיס נכתב כי הכנסות השירותים העסקיים צמחו ברבעון הרביעי בין היתר בשל גידול בהכנסות הקשורות לפריסת משקי בית מחוברים עבור IBC.
גם המגזר הנייח תרם לצמיחה. הכנסות השירותים הנייחים הסתכמו בכ-1.932 מיליארד שקל ב-2025, לעומת כ-1.887 מיליארד שקל ב-2024, עלייה של 46 מיליון שקל. מעבר לכך, במחצית השנייה של השנה נרשם שינוי מגמה במצבת הלקוחות הנייחים, לאחר תקופה ממושכת של שחיקה.
בסוף 2025 עמדה מצבת הלקוחות הנייחים של הוט על כ-932 אלף לקוחות, ירידה שנתית מתונה של 3,000 לקוחות. עם זאת, הנתון החשוב יותר הוא הכיוון בתוך השנה: לאחר ירידה לרמה של כ-916 אלף לקוחות, הוט הציגה שני רבעונים רצופים של גידול במצבת הלקוחות הנייחים. נציין שהוט רושמת את מנויי האינטרנט והטלוויזיה ביחד.
בדוח אלטיס נכתב כי בסיס הלקוחות על תשתית הסיבים, באמצעות רשת IBC, המשיך לצמוח בקצב מהיר, וכי רוב מנויי הוט כבר הועברו לפלטפורמה הזו. במקביל, אלטיס מציינת כי התחרות במחירים בתחום הנייח נותרה גבוהה גם ברבעון הרביעי של 2025.
הרבעון הרביעי מצנן את תמונת ההתאוששות
לצד השיפור במצבת הלקוחות הנייחים, נתוני הרבעון הרביעי מציגים תמונה זהירה יותר. הכנסות הוט ברבעון הרביעי הסתכמו בכ-1.03 מיליארד שקל, ירידה של 15 מיליון שקל לעומת הרבעון הקודם. לפי הניתוח, השחיקה נבעה בעיקר מהמגזר הנייח, וקוזזה חלקית על ידי עלייה במכירת ציוד ובשירותים העסקיים.
המשמעות היא שההתאוששות במצבת הלקוחות הנייחים עדיין לא מתורגמת באופן מלא לשיפור בהכנסות הרבעוניות. במילים אחרות, הוט הצליחה לייצב חלק מבסיס הלקוחות, אך סביבת התחרות והלחץ על התמחור עדיין מורגשים בשורת ההכנסות.
הסלולר הפך לנקודת החולשה המרכזית
החולשה הבולטת בדוחות מגיעה מפעילות הסלולר. הכנסות שירותי הסלולר של הוט הסתכמו ב-2025 בכ-784 מיליון שקל, לעומת כ-866 מיליון שקל ב-2024. מדובר בירידה של 82 מיליון שקל. במקביל, ההכנסות ממכירת ציוד ירדו ל-297 מיליון שקל, לעומת 328 מיליון שקל ב-2024, ירידה של 31 מיליון שקל.
גם מצבת המנויים נחלשה. הוט מובייל סיימה את 2025 עם כ-1.5 מיליון מנויי סלולר פרטיים, ירידה של 44 אלף מנויים במהלך השנה. עיקר השחיקה הגיע ממנויי פרי-פייד, שירדו ב-42 אלף, בעוד שמנויי הפוסט-פייד ירדו ב-2,000 בלבד.
ברבעון הרביעי לבדו ירדה מצבת מנויי הסלולר ב-19 אלף. הירידה נבעה משחיקה של 21 אלף מנויי פרי-פייד, שקוזזה חלקית בעלייה של 2,000 מנויי פוסט-פייד.
בדוח אלטיס נכתב כי הכנסות שירותי המובייל ירדו ברבעון הרביעי ב-14.4% במונחי מטבע קבוע, בעיקר בשל דעיכה של הכנסות קישוריות. בנטרול הכנסות קישוריות, הירידה הייתה מתונה יותר והסתכמה ב-3.2%.
ההכנסות עלו, אבל איכות הרווח ירדה
למרות העלייה בהכנסות, הוט רשמה שחיקה משמעותית ב-EBITDA. ה-EBITDA המתואם של החברה הסתכם ב-2025 בכ-1.208 מיליארד שקל, ירידה של 109 מיליון שקל לעומת 2024. שיעור ה-EBITDA מההכנסות ירד לכ-29%, לעומת כ-32% ב-2024.
גם בדוח אלטיס הרשמי, במונחי אירו, נראית אותה מגמה: ההכנסות ב-2025 הסתכמו ב-1.057 מיליארד יורו, לעומת 1.018 מיליארד יורו ב-2024, אך ה-EBITDA ירד ל-310 מיליון יורו, לעומת 329 מיליון יורו ב-2024. במונחי מטבע קבוע, ההכנסות עלו ב-1.0% בלבד, בעוד שה-EBITDA ירד ב-8.3%.
לפי אלטיס, הירידה ב-EBITDA הושפעה מתמהיל הכנסות פחות נוח בפעילות הנייחת, בין היתר בשל צמיחה בפעילויות בעלות שיעורי רווחיות נמוכים יותר, ובהן HOT Energy, וכן מעלייה בהוצאות התפעול, בעיקר בעלויות התפעול של הרשת הנייחת.
גם ברבעון הרביעי נמשכה המגמה. ה-EBITDA הרבעוני של הוט הסתכם בכ-290 מיליון שקל, ירידה של 14 מיליון שקל לעומת הרבעון הקודם. שיעור ה-EBITDA ברבעון הרביעי עמד על כ-28%.
בדוח אלטיס, נתוני הרבעון הרביעי באירו מצביעים על אותה חולשה: ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-272 מיליון יורו, ה-EBITDA ב-77 מיליון יורו, ושיעור ה-EBITDA עמד על 28.2%. התזרים התפעולי החופשי, לפי הגדרת אלטיס של EBITDA בניכוי Capex שנצבר, הסתכם ב-5 מיליון יורו בלבד ברבעון.
מכירת IBC הקפיצה את הרווח התפעולי
הנתון החריג ביותר בדוחות 2025 הוא הרווח התפעולי. הרווח התפעולי של הוט הסתכם ב-523.6 מיליון שקל, עלייה של 419 מיליון שקל לעומת 2024. אלא שהעלייה הזו נבעה בעיקר ממכירת החזקתה של הוט ב-IBC, ולא משיפור בפעילות השוטפת.
בדוח אלטיס נמסר כי הוט חתמה ב-12 ביוני 2025 על הסכם למכירת החזקתה, בשיעור של 23.3%, ב-IBC לקונסורציום של גופים פיננסיים ישראליים. העסקה הושלמה ב-31 באוקטובר 2025, והתמורה שהתקבלה הסתכמה ב-138 מיליון יורו.
ההשקעות ירדו, אך נתון ה-Capex אינו כולל את רכישת זכויות IBC
הוט הקטינה ב-2025 את רמת ההשקעות שלה. ההשקעות הסתכמו בכ-1.06 מיליארד שקל, ירידה של 48 מיליון שקל לעומת 2024. זאת ללא רכישת זכויות השימוש ברשת IBC בהיקף של 87.1 מיליון יורו, שהם כ-339 מיליון שקל.
ברבעון הרביעי נותרו ההשקעות דומות לרבעון הקודם והסתכמו בכ-272 מיליון שקל, ללא רכישת זכויות השימוש ברשת IBC בהיקף של 20.8 מיליון יורו, שהם כ-87 מיליון שקל.
התזרים החופשי נשחק
גם התזרים החופשי התפעולי נשחק. לפי החישוב המוצג בניתוח, המבוסס על EBITDA מתואם בניכוי השקעות שנצברו, התזרים החופשי של הוט הסתכם ב-2025 בכ-148 מיליון שקל, לעומת 208 מיליון שקל ב-2024. מדובר בירידה של 60 מיליון שקל, שנבעה בעיקר מהקיטון ב-EBITDA.
ברבעון הרביעי ירד התזרים החופשי ב-14 מיליון שקל לעומת הרבעון הקודם, גם כאן בשל הירידה ב-EBITDA הרבעוני.
















