משרד התקשורת קנס את סלקום תקשורת קווית ב-252 אלף שקל: לא ניתקה מנויים בזמן
העיצום הוטל בעקבות הליך פיקוח רוחבי שבחן את אופן סיום ההתקשרות עם מנויים. לפי המשרד, סלקום קווית רשמה את מספר הפניות המוצדקות הגבוה ביותר ביחס למספר המנויים מבין החברות שנבדקו
משרד התקשורת הטיל עיצום כספי בסך 252,810 שקל על חברת סלקום תקשורת קווית, לאחר שנמצא כי החברה הפרה את הוראות רישיונה הנוגעות לסיום התקשרות עם מנויים.
העיצום הוטל ביום 17 ביוני 2026 על ידי סמנכ"לית בכירה ומנהלת מינהל פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת, איה ינאי בן-פורת. הסכום שהוטל נמוך מהסכום המרבי שניתן היה להטיל על החברה, שעמד על 702,239 שקל.
במסגרת הליך פיקוח רוחבי שביצע המשרד בנושא סיום התקשרות לבקשת מנוי, נמצא כי במהלך שנת 2025 התקבלו בפניות הציבור של המשרד תלונות מוצדקות של מנויים שטענו כי החברה לא סיימה את ההתקשרות עמם במועד הקבוע ברישיון.
על פי תנאי הרישיון, החברה נדרשת לסיים את ההתקשרות לא יאוחר מיום העבודה שלאחר היום שבו הוגשה בקשת המנוי לסיום ההתקשרות. במשרד ציינו כי מדובר במספר הפניות המוצדקות הגבוה ביותר ביחס למספר המנויים מבין כל החברות שנבדקו.
בקביעת גובה העיצום בחן המשרד שורה של שיקולים, ובהם שיעור המנויים שנפגעו, משך ההפרה, הנזק שנגרם, התועלת שצמחה לחברה מההפרה, הפעולות שנקטה החברה לאחר גילוי ההפרה ונסיבות נוספות הקבועות בחוק התקשורת.
















