שר התקשורת שלמה קרעי, נפגש בברצלונה ב – MWC 2023 עם בכירים בקבוצת התקשורת האמירתית Etisalat, וזאת במסגרת המאמצים לקדם פרויקטים משותפים בתחום התקשורת. כידוע, Etisalat ביחד עם חברת ההשקעות G42 מנסה לקדם פרויקט של הנחת כבל תקשורת מהמפרץ הפרסי לכיוון אירופה, שיחצה את ישראל בתוואי אילת-אשקלון, תוך כדי שימוש בתשתיות חברת קצא"א. הפגישה עסקה גם בדור החמישי וכיצד ניתן לרתום את הטכנולוגיה לטובת פרויקטים חינוכיים שקרעי מגלה בהם עניין.
הפרויקט אינו מתקדם לפי שעה בעקבות המחלוקות בין משרדי הממשלה לגבי תפקידה של קצא"א בפרויקט והאם כחברה ממשלתית היא אמורה להיות מעורבת בו באופן אקטיבי כחברת תקשורת תפעולית, ובכך תתחרה בחברות תקשורת מהמגזר הפרטי, או שתהיה מעורבת בפרויקט כעסק נדל"ני.
זו כבר הפגישה השניה של קרעי עם נציגי הקבוצה האמירתית ונראה שהוא מעוניין לקדם את הפרויקט אך הוא מודע לקושי שקצא"א תפעל כחברת תקשורת ולכן מנסה להגיע להבנות בין כל הצדדים שיאפשרו את הפרויקט בשל חשיבותו הרבה.
נזכיר שהאמירתים וקצא"א מעוניינים לקדם את הפרויקט גם על מנת שניתן יהיה להשתמש בשטחים רחבים של קצא"א באזור דרום אשקלון, לטובת הקמת חוות שרתים שגם יוכלו ליהנות מהקירבה לים לצורך קירור וחיסכון באנרגיה.
Etisalat היא אחת מקבוצות התקשורת הגדולות ביותר במזרח התיכון ובאפריקה ומהמתקדמות בעולם, ובאיחוד האמירויות היא כבר השלימה פריסה של 95% בדור החמישי.
















