"משרד האוצר חושב שאנחנו במאה ה – 18 ולא מבין שתשתיות זה לא רק מים וביוב אלא גם תקשורת", כך אומר שר התקשורת שלמה קרעי בשיחה עם zmanavir. לדברי קרעי נעשה מאמץ גדול מאד מצידו ומצד הדרג המקצועי לשכנע את משרד האוצר שתשתיות הסלולר נדרשות לחשיבה רחבה כמו שנעשה בתחום הסיבים האופטיים כשמצאנו את הפתרון שיביא סיב לכל בית.
קרעי אמר כי ניסה להשיג תמיכה ממשלתית בתשתיות דור 5 דרך הנחה באגרות התדרים, כך שההנחה תופנה לקרן ייעודית שתסייע למי שיפרוס בפריפריה, אבל זה לא צלח בשל התנגדות האוצר. הוא אמר עוד כי עירב את ראש הממשלה בנימין נתניהו וכך הצליח המשרד להשיג 50 מיליון שקל שיופנו לטובת פרויקטים ויישומים חדשים בסלולר, וזאת בנוסף להקמת הצוות הבינמשרדי שאמור לגבש פתרון רחב יותר לנושא. הוא אמר שבכוונתו לפעול לכך שאתרי סלולר שיוקמו בקרקעות מדינה לא יצטרכו לשלם שכירויות כמו במקרה של חברת חשמל ומקורות למשל.
קרעי התייחס גם לנושא הכבל הביניבשתי בין המפרץ הפרסי לאירופה שאמור לעבור דרך ישראל. כפי שדיווחנו מוקדם יותר היום לצוות המשרד הייתה פגישה עם קבוצת התקשורת האמירתית Etisalat שעומדת מאחורי היוזמה. הוא אמר שהציע ל – Etisalat להיעזר בחברת קצא"א כך שמבחינתה היא תעשה עסקה נדל"נית, מה שיקל מאד לקדם את העסקה, וזאת במקום להמשיך ולהתכתש עם האוצר שמתנגד לתת לה להיות שחקן תקשורת פעיל בשוק בהיותה חברה ממשלתית: "מבחינתי אם קצא"א יבקשו רישיון תקשורת לפרוס קו אנחנו נאפשר להם. אבל קצא"א זה לא אצלי ואני הסברתי להם שהרבה יותר קל להשיג הסכם מסחרי עם קצא"א שישכירו את הנדל"ן לטובת הכבל וחברה אחרת תקבל את הרישיון. זה יותר קשה בעיניי לשכנע את משרד האוצר מאשר לבקש רישיון תקשורת שהם יכולים לקבל אותו בתוך ימים ספורים".
בהודעה שמסר לרגל סיכום ביקורו בקונגרס הסלולר בברצלונה אמר: "שמחתי לייצג את מדינת ישראל בקונגרס הסלולר העולמי, MWC, בברצלונה. פגשתי את מיטב השחקנים העולמיים בתחום התשתיות ושירותי התקשורת החדשניים, וסיכמנו על שיתופי פעולה במגוון דרכים כדי לקדם את האינטרסים של מדינת ישראל. נפגשתי בין היתר עם רשות התקשורת הפדרלית של ארה"ב (FCC), עם חברת אמדוקס, חברת נוקיה, עם הגב' דורין בוגדן מרטין מזכ"לית איגוד התקשורת הבינלאומי (ITU), עם חברת אריקסון, עם קבוצת Etisalat – קבוצת הטלקום של איחוד האמירויות, ועוד. הסיורים, הפגישות והשיחות שקיימתי בכנס הוכיחו לי מעל כל ספק, ישראל היא שחקנית מובילה בתחום ההייטק העולמי. נמשיך לעבוד ולהתמקד בפיתוח היישומים הטכנולוגיים של הדור החמישי על מנת להוביל את מדינת ישראל לקדמת הבמה העולמית בתחום החדשנות הטכנולוגית ותשתיות התקשורת".
















