כמעט רבע מהחשמל שנרכש על ידי תעשיית הסלולר העולמית מקורו באנרגיה מתחדשת, כך מצא מחקר חדש של ארגון ה – GSMA. הדו"ח השנתי Mobile Net Zero של הארגון חשף עלייה משמעותית מ-18% מהחשמל שנרכש ממקורות מתחדשים ב-2021. לדברי גורם בכיר בשוק הסלולר הדגש ששמים מפעילים בעולם על הקטנת צריכת האנרגיה אינו פוסח על המפעילים בישראל.
לדבריו החברות משתמשות ביותר ויותר תדרים בדור 4. כל תדר זה עוד 3 משדרים בכל אתר סלולרי. בדור 5 מפעילים massive MIMO – עשרות משדרים באתר. הכל צורך חשמל, והרבה. נוסף על הקיים. המכפלות אדירות".
עוד אמר "מצד שני כל אירופה מדברת ירוק – צמצום חתימת פחמן וכו׳, אז משקיעים המון בהורדת צריכת הספק, משקיעים המון בטכנולוגיה של המשדרים. רכיבים, צ׳יפים, שצורכים פחות הספק. תוכנת real time שמנהלת הספק שידור ברזולוציה גבוהה, לא לשדר וואט אחד מיותר, ועוד כיבוי חלקי אוטומטי של מגברים, למשל בלילה כשאין שימוש, הורידו צריכת הספק בעשרות אחוזים, יותר מחצי לעומת טכנולוגיות קודמות. עוד אמר "בנוסף מייצרים את כל המשדרים להתקנה חיצונית, על התורן. עומד בתנאי סביבה כולל שמש בחוץ – אין צורך במיזוג אויר. חיסכון אדיר".
ככל שהעולם הופך למקושר דיגיטלית, הביקוש לאנרגיה עבור הרשתות ועבור ציוד הקצה יילך ויגבר. החברות הסלולריות הופכות להיות ברשימת החברות הגדולות ביותר בצריכת אנרגיה במשק, מכאן נובעת החשיבות והמנהיגות שלוקחת התעשייה בנושא.
אחד הפתרונות שהדגימה נוקיה בתערוכה נקרא AVA Energy Efficiency. מדובר בפתרון AI (תוכנה בענן) אשר לומד את הרשת הסלולרית ומיישם פעולות חסכון באנרגיה. הפתרון עובד מול יצרנים שונים ולא רק על נוקיה. מדובר על כיבוי דינמי של אלמנטים שונים באתרי-הרדיו, כגון בשעות תעבורה נמוכה (זמני ביקוש-שפל) ושינוי אוטומטי מרחוק של זווית האנטנה ("טילט"). לדברי נוקיה מתקבל חסכון מוכח עד 30% בצריכה ובפליטת CO2 של ציוד הרדיו, ועד 70% של ציוד הקירור.
















