משרד התקשורת ורשות החדשנות משיקים קול קורא שישי למתן מענקים לחברות סטארט-אפ ומפתחי יישומים חדשניים שפועלים בסביבת רשת דור 5. התוכנית מאפשרת לסטארטאפים ישראליים להגיש בקשות לביצוע מחקר ופיתוח באתרים שונים (כגון קמפוסים, מרחבים ציבוריים, בתי חולים וכדומה) באמצעות יישום טכנולוגיות דור 5. חברות שיזכו בקול הקורא יקבלו תמיכה כספית בשיעור של 20%-50% מהוצאות המחקר והפיתוח. בנוסף, תוכניות בעלות פוטנציאל להשפעה יוצאת דופן על הגברת הפריסה ושימוש בתשתיות דור 5 תוכלנה לזכות לעד 60% תמיכה.
קול קורא זה מתפרסם מיד בסיום קונגרס הסלולר העולמי MWC שהתקיים בברצלונה בשבוע שעבר בו השתתפו בכירי משרד התקשורת יחד עם שמונה חברות מתוך עשרים חברות שזכו במענקים בסבבים הקודמים. עד כה הושקעו כ- 24 מיליון שקלים ב-19 מיזמים.
שר התקשורת, ד״ר שלמה קרעי: ״מהפכת הדור החמישי היא בשורה גדולה לכלכלה ולתעשייה הישראלית, שתאפשר פריצת דרך ופיתוח יישומים במגוון מגזרים כגון: תחבורה אוטונומית, ערים חכמות, רפואה מרחוק, מציאות רבודה ומדומה ובינה מלאכותית.
מנכ״ל רשות החדשנות, דרור בין: ״הפיילוטים עם משרד התקשורת מקדמים בצורה ישירה את ענף התקשורת בהייטק הישראלי (חברות ישראליות שמפתחות פתרונות תקשורת למפעילי תקשורת ברחבי העולם). ישראל בהחלט יכולה להתחרות בסקטור בנושאים המורכבים – ברמת המערכת, אלגוריתמים ויישומי בינה מלאכותית.
















