המחלקה הבריטית למדע, חדשנות וטכנולוגיה הכריזה על תחרות להענקת מימון של עד 80 מיליון פאונד לפרויקטים סביב Open RAN. הכסף הוא חלק מסכום גדול עוד יותר של 250 מיליון פאונד שמגיע מהקרן למחקר ופיתוח בנושא רשתות פתוחות. התחרות פונה לגופים שעובדים על חומרה או תוכנה המאפשרת פיתוח ואימוץ משופרים של טכנולוגיות Open RAN בסביבות עם צפיפות ביקוש גבוהה.
הפרשנות לאירוע היא שהממשלה הבריטית משקיעה כסף לפיתוח Open RAN, וזאת במטרה "להסיר ספקים בסיכון גבוה מרשתות טלקום" כאשר הכוונה היא למנוע כניסה של היצרנית הסינית Huawei לרשתות הבריטיות.
התחרות מתמקדת בשלושה תחומים: מקרים/הדגמות לשימוש סלולרי בצפיפות ביקוש גבוהה כגון אזורים עירוניים, שדות תעופה, אתרי ספורט ואירועים ציבוריים גדולים.
הדבר השני הוא חיפוש אחר פרויקטים המבקשים לחקור כיצד ניתן לשפר את הפתיחות והתפעול ההדדי בנושא ה – Open RAN, לרבות טכנולוגיות ואפליקציות בזמן אמת.
הנושא השלישי הוא פרויקטים המחפשים להאיץ את הפיתוח של חומרת RAN. ההרשמה לתחרות נפתחה אתמול ותיסגר ב-23 במאי. הזוכים ייהנו מהשקעה שתינתן בעיקר בצורת מענקים לקונסורציומים של עסקים, מוסדות אקדמיים וארגונים במגזר הציבורי שיעבירו פרויקטי מו"פ שיתאימו למטרות הקרן.
Open RAN (רשת גישה פתוחה לרדיו) היא טכנולוגיה מתפתחת המבטיחה להפוך את תעשיית הטלקומוניקציה על ידי פתיחת המערכות הקנייניות והסגורות המסורתיות לתשתית פתוחה יותר, ניתנת להפעלה הדדית ומוגדרת תוכנה. למעבר הזה ל-Open RAN יש פוטנציאל להניע חדשנות, להפחית עלויות ולהגביר את התחרות בתעשייה. התחרות של המחלקה הבריטית למדע, חדשנות וטכנולוגיה להעניק מימון של עד 80 מיליון פאונד לפרויקטים של Open RAN היא השקעה משמעותית בטכנולוגיה זו. היא תאפשר לעסקים וארגונים לפתח ולבדוק פתרונות Open RAN חדשים, במטרה להאיץ את אימוצו וצמיחתם. התחרות צפויה למשוך מגוון רחב של מועמדים, כולל סטארטאפים, חברות טכנולוגיה מבוססות ומפעילי תקשורת. המימון יוענק לפרויקטים המדגימים את הגישות המבטיחות והחדשניות ביותר ל-Open RAN, תוך התמקדות בשיפור ביצועי הרשת, הפחתת עלויות ושיפור האבטחה. בסך הכל, התחרות הזו היא התפתחות חיובית עבור תעשיית הטלקומוניקציה בבריטניה ומחוצה לה, ויהיה מעניין לראות אילו פתרונות Open RAN חדשים יצוצו כתוצאה מההשקעה הזו. בישראל משרד התקשורת גם מקדם תוכניות לקידום פתרונות בתחום הדור החמישי ונראה שהמודל הזה משותף למדינות רבות שמרגישות שהתעשייה זקוקה לתמיכה ממשלתית שבלעדיה יהיה קשה ליישם פתרונות חדשים לקידום טכנולוגי בתחומים רבים.
















