משרד המדע והטכנולוגיה בבריטניה מפרסם היום אסטרטגיה חדשה, בתמיכת ראש הממשלה, לקידום תשתיות התקשורת במדינה. בדברי הפתיחה נמסר: "תשתית דיגיטלית חיונית לפתיחת הזדמנויות לצמיחה ושגשוג ולמימוש המשימה לשים את בריטניה בחזית הקידמה המדעית והטכנולוגית העולמית".
זו הסיבה שהממשלה הכריזה על חבילת צעדים לקידום פריסה ואימוץ של רשתות נייחות ואלחוטיות ולהשקיע בפיתוח ומחקר בדור השישי.
במסגרת האסטרטגיה בתחום תשתיות הסלולר נקבע כיסוי דור 4G ל-95% מהאוכלוסייה, ולספק 5G מלא לכל האזורים המאוכלסים בבריטניה עד 2030, תוך שהממשלה מתחייבת להשקיע 40 מיליון ליש"ט כדי להגביר את השימושים ב-5G בשירותים מותאמים לעסקים ולמגזר הציבורי. בנוסף המסמך מגבש מדיניות סיוע בפיתוח ומחקר לדור השישי ולהבטיח שבריטניה תוכל להשפיע ולהפיק תועלת מפיתוח 6G בתקציב של 100 מיליון ליש"ט על מנת שיענה על צרכי הקישוריות העתידיים שלה.
המדיניות של הממשלה היא בגדר הנחייה לרשות התקשורת הבריטית אופקום שאמורה לבצע את המדיניות בשטח.
נקודה מעניינת בנייר המדיניות הוא הבקשה של הממשלה מאופקום לבדוק מחדש את נושא אגרות תדרים, ולבצע בדיקה מקיפה היכן המקומות שבהם יש בעיות כיסוי עמוקות. אופקום התבקשה גם לבדוק שימוש משותף בתדרים וכן לגבש הקלות לבעלי רישיונות שירצו להיכנס לתחום תשתיות התקשורת בפריסת סיבים אופטיים.
נקודה נוספת היא הדגש על המגזר הציבורי בקידום תשתיות תקשורת תוך התמקדות בבתי חולים מה שיאפשר שיפורים משמעותיים באספקת שירותי הבריאות.
בנוסף הוכרז על השקת קרן של 8 מיליון ליש"ט למתן מענקי הון לקידום קישוריות באמצעות לוויין ל-35,000 נקודות מרוחקות ביותר.
















