המפעילים הסלולריים בארה"ב לא מוותרים על החיבור לחלל והקרבות בין החברות רק בראשית הדרך. למרות שהמודל הכלכלי מוטל בספק ואיש אינו יודע להגיד בבירור האם הטכנולוגיה כלכלית ואכן המכשיר הסלולרי יכול לתפקד במקביל עם קישור לווייני, החברות בארה"ב ובעולם ממשיכות במירוץ החלל בכל הכוח. גם סין מקימה רשת לוויינית וגם האיחוד האירופאי הקצה כספים לתוכנית שאפתנית בתחום, כך שנשאר לשאול רק היכן מעצמת לוויינים כמו ישראל לא משתלבת באחד הפרויקטים הבינלאומיים.
AT&T פנתה לרשות התקשורת הפדרלית -FCC בבקשה לחסום את תוכניתה של המתחרה T-Mobile US להשתמש בשירות הלוויינים של SpaceX של אילון מאסק כדי להגביר את כיסוי הרשת הסלולרית שלה. המפעיל האמריקאי מקווה שהרגולטור יבלום את התוכניות של T-Mobile – לפחות לעת עתה – בשל בעיות הפרעה אפשריות ושבירת כללי הקצאת ספקטרום.
AT&T ציינה במסמך שפורסם ביום שישי האחרון (בעקבות שימוע של ה-FCC שקרא להערות הציבור על כך ש-T-Mobile ו-SpaceX ביקשו אישור לפרוס כיסוי משלים מהחלל, כדי להשלים כיסוי לרשת היבשתית של מפעילת הסלולר באמצעות לווייני SpaceX) שכללי ה-FCC אינם מתירים את השימוש המוצע של SpaceX בספקטרום היבשתי של T-Mobile.
עוד נכתב שההצגות הטכניות של המבקשות אינן מספיקות כדי להסיר את הסיכון להפרעה מזיקה הנשקפת מהפריסה המשלימה באמצעות לווין. הבקשות של SpaceX ו-T-Mobile רחוקות מלעמוד בסף הפטור ולא ניתן להעניק אותן במצבן הנוכחי, נכתב.
טי-מובייל הודיעה על כוונתה לעבוד עם SpaceX כדי למלא את פערי הכיסוי ברשת האמריקאית שלה באוגוסט האחרון, כאשר ההתמקדות שלה היא בהגעה לאזורים מרוחקים שקשה לכסות ברשתות סלולריות מסורתיות. באופן ספציפי, ישנם יותר מחצי מיליון מיילים רבועים של יבשה בארה"ב ללא קליטה סלולרית. החברות התחייבו ליצור רשת חדשה, שתשדר עבור לווייני Starlink של SpaceX באמצעות ספקטרום של T-Mobile כדי להציע שירות לוויין לסלולר המספק כיסוי כמעט מלא, כמעט בכל מקום שבו לקוח יכול לראות את השמים.
במקביל, מלחמות הלוויין נראות רציניות מתמיד והוול סטריט ג'ורנל מדווח היום שסין מצטרפת למירוץ ותשיק רשת לוויינים גלובלית שתתחרה ב – SpaceX. המשמעות היא שנפתחת חזית נוספת בין ארה"ב לסין שכן הקשר בין הסלולר ללוויינים מתפתח לכדי שינוי טכנולוגי משמעותי.
קיים ביקוש גובר לקישוריות פס רחב במהירות גבוהה באזורים מרוחקים, באזורים כפריים ובמדינות מתפתחות שבהן התשתית היבשתית מוגבלת. לוויינים משמשים כדי לספק גישה לאינטרנט לאזורים נחשלים אלה.
קיימת מגמה הולכת וגוברת של שילוב רשתות לוויין וסלולר כדי לספק קישוריות רציפה. רשתות היברידיות ממנפות את נקודות החוזק של שתי הטכנולוגיות כדי לספק כיסוי משופר, במיוחד באזורים מרוחקים. לוויינים יכולים לספק כיסוי שטח רחב, בעוד שרשתות סלולריות מציעות קישוריות מקומית בעלת קיבולת גבוהה. מגמות נוספות בשילוב בין שתי הטכנולוגיות הוא תמסורת ניידת מבוססת לוויין. מדובר על צורת תמסורת חלופית להעברת תעבורת רשת סלולרית בין תחנות בסיס ורשתות ליבה. באזורים עם תשתית יבשתית מוגבלת, לוויינים מספקים פתרון אמין וחסכוני להרחבת הכיסוי הסלולרי. לוויינים יכולים לשמש גם כמרכיב מרכזי באספקת קישוריות 5G, במיוחד באזורים שאינם מקבלים שירות. הם יכולים לספק תמסורת אחורית לרשתות 5G, להציע הרחבת כיסוי ולתמוך ביישומי IoT הדורשים קישוריות בכל מקום.

















ישראל אינה דומה למדינות רחבות דייים עם בעיות סלולר אמיתיות כמו ארהב, סין ואפילו חלק ממדינות אירופה ( בלי להזכיר כלל את אפריקה). אתה מכיר הרבה אזורים שהבעיה תצריך כיסוי לוייני בישראל? אני מש לא. רק רצון טוב יותר של חלק ממפעיליה סולר, תוספת של מספר אנטנות וכל יבוא על פתרונו במהירות.
מצד שני חברות כמו STARLINל הן דוגמא להתנהלות חזירית, שחצנית שרק רגולטור טוב ויציב יודע ויכול לפעול. לעמוד מול כאלה חבורת בנחישות, לשמור היטב על התדרים המוקצים ולאשר רק כשזה ניתן ולא להתרפס בפני חברות שהשם מאסק נוזל מהן כי זה נורא מרגש.
אז טוב שיש רגולטור. עם ביצים ושכל.