Amazon Web Services (AWS), הודיעה היום על השקת הריג'ן AWS (תל אביב) ישראל ומתכוונת להשקיע 26.6 מיליארד שקל עד שנת 2037. חוות השרתים של AWS ממוקמות ב – תנובות, בית שמש ושוהם. העבודות להקמת הפרויקט נמשכו מעל ומעבר למה שתוכנן וזאת עקב בעיות שהתגלו עם חלק מהקבלנים. בעקבות השקת הריג'ן, AWS הקימה גם אתר בעברית עבור שותפיה המקומיים.
ההשקה היום היא חלק מהתחייבות AWS שנבחרה כספקית הענן הראשית של ממשלת ישראל ב – 2021 וכחלק ממכרז נימבוס. הפרויקט יספק שירותי ענן לגופי ממשלה ישראליים, לרבות רשויות מקומיות, חברות ממשלתיות וארגונים במגזר הציבורי, במטרה להניע חדשנות ולקדם שירותים דיגטליים חדשים עבור אזרחי ישראל.
בהודעה שמסר החשב הכללי יהלי רוטנברג הוא אמר
"אנו נרגשים לקבל את פני האזור (Region) של AWS לישראל כחלק מפרוייקט "נימבוס" ואנו מברכים את AWS על מחויבותה והעבודה הקשה שלה בבניית האזור (Region) בישראל". אמר יהלי רוטנברג, החשב הכללי של ישראל: "הקמת האזור (Region) בישראל משקפת את המחויבות ארוכת הטווח של AWS לישראל ולהמשך השקעותיה הגדולות בשוק המקומי. הקמת האזור (Region) תאפשר לנו להעביר עומסי עבודה ממשלתיים משמעותיים לענן ואנו בטוחים שזה יעזור לנו להאיץ את הטרסנפורמצייה הדיגיטלית במגזר הציבורי, למנף טכנולוגיה להנעת חדשנות בממשלה, לשפר את חווית הלקוח ולקדם את האקוסיסטם הטכנולוגי בישראל".
















