החברות פרטנר והוט מובייל (השותפות ברשת PHI) מבקשות ממשרד התקשורת פיצוי על התדרים שרכשו במסגרת מכרז ה – 5G שלגביהם הן טוענות שלא ניתן להשתמש בהם. ל – zmanavir נודע שאחת האפשרויות שהעלו החברות מול משרד התקשורת היא שהפלשתינאים יקבלו תדרים בתחום ה – 2.6 גיגה הרץ אבל בטכנולוגיית TDD ואילו הן יקבלו את התדרים בטכנולוגיית FDD.
מדובר בטכנולוגיה מורכבת ופחות נפוצה, והשאלה היא האם הפלשתינאים יסכימו בכלל לקבל אותם. התדרים שנרכשו עלו לשתי החברות פחות מהתדרים שרכשו פלאפון וסלקום מפני שהמשרד הודיע מראש שמדובר בתדרים בעייתיים בתחום ה – 3.5 גיגה הרץ, מפני שהם יהיו בשיתוף הרשות הפלשתינית. בפרטנר והוט מובייל סבורים שעבודת התיאום מולם תהיה בלתי אפשרית.
ל – zmanavir נודע שמי שמונה לטפל בסוגייה ומנסה לפתור אותה זה נתי שוברט, לשעבר סמנכ"ל ספקטרום במשרד שפרש לגמלאות והוחזר כיועץ למשרד על רקע מצוקת כוח האדם באגף.
אחת הדילמות בסיפור היא שפרטנר והוט מובייל כבר רכשו ציוד שתומך ב – FDD ולכן הציעו למשרד התקשורת שיעדכן את הפלשתינאיים שלא יקנו ציוד ב – FDD אלא יקנו ציוד שמתאים לתדרים ולטכנולוגיה החלופית.
מדובר על שתי שיטות שונות המשמשות במערכות תקשורת אלחוטית לשידור וקליטת נתונים. TDD מאפשר שידור וקליטה של נתונים על אותו תדר בזמנים שונים, בעוד FDD מאפשר שידור וקליטה של נתונים על תדרים שונים בו זמנית. לכל אחת מהטכנולוגיות יש את היתרונות והחסרונות שלה, אך ה – FDD יותר נפוצה ומקובלת.

















הם לא בדקו את זה לפני שניגשו למכרז ורכשו ציוד?<
ביזיון-הם שילמו ב2020 פחות מהמפעילות האחרות כי ידעו מראש שפס התדרים הזה מופרע
PHI כמעט ולא מקימה אתרי 2600 , בקושי פה ושם, כי אין ציוד בכלל . היום רוב מאמץ לעבור את סלקום בכמות אתרי 5G