חברות טלוויזיה בישראל לא מוכנות לתנאים שהציבה דיסני פלוס בניסיון לשתף עימם פעולה. כפי שנחשף ב – zmanavir דיסני פלוס פנתה לחברות טלוויזיה (מלבד יס פלוס) והציעה שהחברות ישווקו אותה כחלק מחבילת הטלוויזיה כפי שהדבר נעשה בין פרטנר לנטפליקס לדוגמא, ובין יס פלוס לדיסני פלוס.
לדברי בכירים מקרב החברות, דיסני פלוס הציבה תנאים מרחיקי לכת באופן מוגזם ובכך הסתיים המו"מ למעשה. דיסני פלוס דרשה לדבריהם התחייבות מינימום של 150 אלף מנויים לתקופה של 3 שנים – מספרים שאף חברת טלוויזיה בישראל בתנאים היום לא הייתה מוכנה לקבל, ובמיוחד אחרי שבשוק מעריכים שהצלחתה של החברה בישראל מוטל בספק, או לכל הפחות נתון לוויכוח.
אותם גורמים ציינו שהיום בניגוד למצב לפני מספר שנים כאשר נטפליקס נכנסה לשוק, היום אין חשיבות גדולה לחבילה המשולבת עם ספק תכנים בינלאומי, והצופים מורידים את האפליקציות לצפייה באופן עצמאי דרך הטלוויזיות החכמות.
נקודה נוספת היא שבישראל עוקבים אחר המגמות בשוק האמריקאי שם הצופים מחליפים אפליקציות טלוויזיה בממוצע כל 7 חודשים לערך. אפשרות הניתוק המהיר וההתחברות המהירה דרך האינטרנט משנה את דפוסי הצפייה. המשחק הופך להיות זמן הישרדות האפליקציות הפעילות במסך. היות והלקוחות מחליפים את ספקי התכנים שלהם, המטרה היא לגרום לצופה להשאיר ספק תוכן פעיל ככל שניתן.
כאשר מנתחים זאת ביחד עם סיבות נוספות, כמו למשל האפליקציה החלשה מאד של דיסני פלוס בישראל שסופחה למדינות המזרח, בהשוואה לאפליקציה המשוכללת של נטפליקס בארה"ב, עולים ספיקות גם לגבי מידת ההצלחה של דיסני פלוס ביחד עם יס פלוס.
נזכיר שלאחרונה יצאה פלאפון, החברה האחות של יס, במבצע שבו שיווקה את דיסני פלוס ללקוחות שיצטרפו לשירותי הדור החמישי שלה בסלולר. המהלך נתפס בשוק כפעולת הצלה של האחות הגדולה שמסייעת ליס פלוס לדחוף מכירות של דיסני פלוס.
















