משרד התקשורת מנסה למצוא תדרים פנויים בתחום ה – 400 מגה הרץ עבור הקמת רשת תקשורת חדשה למשטרה ולפיקוד העורף. המשטרה הגישה בקשה למשרד להקצאת התדרים אחרי שהגיעה למסקנה שהיא לא יכולה להקים את הרשת ב – 700 מגה הרץ שמשרד התקשורת תכנן להקצות לה. ההחלטה ללכת לפרויקט עם פיקוד העורף נועדה להוזיל את עלות הקמת הרשת עבור שני הגופים.
בתוך כך נודע ל – zmanavir שמשרד האוצר ביקש את התערבות משרד התקשורת במחלוקת סביב הפטור ממכרז שהמשטרה רוצה להעניק למוטורולה כספק יחיד עבור רכש ציוד קצה (סיפור שחשפנו כאן https://tinyurl.com/2xk7lmd7) אך במשרד התקשורת מעדיפים לא להתערב במחלוקת.
המשטרה עובדת עם חברת הייעוץ דור טכנולוגיות ולאחר עבודה מאומצת היא הגיעה למסקנה שהתוכנית שלה להעביר את רשת ניצן ל – 700 מגה הרץ LTE לא יכולה לצאת לפועל בשנים הקרובות בשל סיבות של חוסר בשלות. היות ובתחום ה – 400 מגה הרץ ניתן לעשות זאת היא מבקשת להקים שם את הרשת על רקע דרישת משרד התקשורת לפנות את תחום התדר שהיום היא חונה בו ה – 800 מגה הרץ.
בינתיים המשטרה מבקשת תקציב לרכישת ציוד קצה ממוטורולה בפטור ממכרז בהיקף של 40 מיליון שקל בשתי פעימות עבור המשמר הלאומי. במשרד האוצר יש התנגדות תקיפה לכך ודורשים שייערך מכרז שכן ישנן חלופות לא פחות טובות ובמחירים יותר זולים לציוד שהמשטרה מבקשת.
















