בעקבות דרישות החשכ"ל במשרד האוצר לדרישתה של המשטרה לתקציב בפטור ממכרז עבור מוטורולה, לא אושרה בקשתה של המשטרה ל – 20 מיליון שקל (ב – 2 פעימות) והיא התבקשה לספק תשובות לשאלות נוקבות בנושא. בימים הקרובים אמורה המשטרה לגבש מענה ואז יתחדש הדיון בוועדה ויתבררו הסיבות שבגינן המשטרה מסרבת לערוך מכרזים לבחינת ספק נוסף.
כפי שחשפנו ב – zmanavir החשכ"ל הביע התנגדות תקיפה לבקשת המשטרה לפטור ממכרז ולרכש מכשירי קשר עבור המשמר הלאומי בהיקף של 20 מיליון שקל בבלעדיות ממוטורולה. בחשכ"ל, וגם באגף התקציבים, נאבקים נגד המשטרה שממשיכה לתעדף את מוטורולה במשך עשרות שנים ולא מאפשרת קיום מכרזים לספקים נוספים.
בכך מצליחה מוטורולה להתקבע כספק יחיד של המשטרה שנה אחרי שנה כבר עשרות שנים מבלי שניתנה האפשרות לספקים נוספים להתמודד. השיטה של המשטרה ומוטורולה היא לייצר תמונת מצב שבה אין אפשרות טכנית להכניס ספקים נוספים בשל שיקולי אבטחה, תקנים, צפנים וכו'. כל שינוי בדרך של הכנסת ספק נוסף יסכן את יציבות רשת הקשר ולא מאפשר להתגונן כראוי מפני איומים על רשת המשטרה.
שיטת "ההצפנה" של מוטורולה הופעלה גם כאשר היא ניסתה להביא לפטור ממכרז ברשת הסלולר הצה"לית שגם שם היא שמה דריסת רגל ונאבקת להישאר כספק יחיד. אותם טיעונים השמיעה החברה מול משרד הביטחון ורמזה שלא תוכל להגן על הרשת במקרה והיא תצא מאחריותה, ואם המדינה תכניס ספק נוסף בדור החמישי שיושב על הדור הרביעי שלה, אז העסק יהיה בסכנה וכו'. בנוסף, מוטורולה מציעה תנאי תשלום מאד נוחים בפריסה ארוכת טווח ובכך מייצרת תמריץ נוסף למקבלי ההחלטות לגבי הכדאיות בעבודה עימה.
ככל הנראה, במשרד הביטחון ובצה"ל התגבשה ההחלטה שכן ייערך מכרז אבל כבר כמה שנים שההבטחה הזו נשמעת והמכרז עדיין לא יוצא.
















