החשב הכללי במשרד האוצר אישר את דרישת המשטרה לתקציב של 20 מיליון שקל לרכישת ציוד קצה ממוטורולה סולושנס בפטור ממכרז, ובמקביל חייב אותה לפרסם מכרז חדש לבחירת ספק נוסף לשנים הבאות. בחודשים האחרונים חשפנו כי משטרת ישראל ביקשה הרחבת התקשרות עם מוטורולה לרכש יחידות קצה למערכת ניצן. משטרת ישראל פנתה לאישור ועדת הפטור לבקשה להרחיב את ההתקשרות הקיימת עם חברת מוטורולה סולושנס ישראל, לצורך רכש ותחזוקה של יחידות קצה נוספות למערכת הקשר המבצעית ניצן.
מערכת ניצן הוקמה על ידי מוטורולה בשנת 2008 כפרויקט בפטור ממכרז כספק יחיד, ומשמשת את משטרת ישראל מאז 2010 כמערכת הקשר המבצעית המרכזית. במקביל, פורסם ב-2010 מכרז פומבי לרכש מכשירי קצה ואביזרים נלווים למערכת ניצן שבו זכתה מוטורולה.
תקופת ההתקשרות במכרז הסתיימה ב-2021 ומאז אושרו הארכות נוספות בוועדת הפטור. כעת מבקשת המשטרה להרחיב את ההתקשרות עם מוטורולה לרכישת 650 מכשירים נוספים וציוד נלווה, בהיקף כספי כולל של 20 מיליון שקל.
המשטרה טענה כי אינה יכולה לרכוש מכשירים אלו במסגרת המכרז המרכזי לתקשורת אלחוטית, מאחר שהם אינם עומדים בתקן הנדרש לפעילות מבצעית ועלולים לפגוע במערכת ניצן. לעומת זאת, מוטורולה מספקת מכשירים העונים על הצרכים המבצעיים של המשטרה. אך בבדיקה שערכה ועדת הפטור היא מצאה שישנם לפחות 10 חברות שתומכות בתקן P25 אותו תקן שהמשטרה טוענת שספקיות אחרות לכאורה לא עומדות בו. המשטרה טענה גם שהכנסת ספק נוסף במכרז יקח 15 חודשים והיא זקוקה למכשירים מיידית.
ועדת הפטור קיבלה את עמדת המשטרה, ואישרה את ההרחבה לתקופה מוגבלת עד לפרסום מכרז חדש ליחידות קצה שייתן מענה מלא לצרכי המשטרה. עם זאת, הוועדה דרשה מהמשטרה לקצר ככל האפשר את הליך המכרז, ולעדכן את משרד האוצר בדבר התקדמותו מדי רבעון.
הבקשה אושרה לבסוף על ידי החשב הכללי, בכפוף לתנאים שונים, ובהם קיצור הלו"ז למכרז החדש וביצוע מו"מ עם מוטורולה על מחיר יחידות הקצה. נראה שהמחלוקת בעניין המשך שימוש המשטרה במוטורולה כספק יחיד עדיין לא הוכרעה, וההחלטה הנוכחית מהווה פתרון ביניים עד להשלמת הליך המכרז החדש.
















