העלייה בשער הדולר מול השקל לא מותירה ברירה ליבואנים שלא יוכלו לספוג את העליה בשבועות האחרונים ויגלגלו אותה לצרכנים. כבר עכשיו מדובר על ייקור של 15% במחירי האייפונים לעומת שנה שעברה, ומשיחות עם יבואנים הם אומרים במפורש שלא תהיה להם ברירה. שער הדולר עמד בסוף השבוע על 4.06 ולפני שבועיים הוא עמד על 3.969 כך שמדובר בעלייה של 2% לערך.
רוב המכשירים הסלולריים מיובאים לישראל מחו"ל, ולכן עלייה בשער הדולר משפיעה על עלות היבוא של המכשירים ומובילה לעליית מחירים. חברות התקשורת רוכשות ציוד קצה ציוד תשתית וטכנולוגיות מחו"ל, ועל כן עלייה בשער הדולר מעלה את עלויות הרכש שלהם, דבר המוביל לעליית מחירי המכשירים על מנת לפצות על כך.
אחד היבואנים סיפר שהריווחיות הגולמית היא כל כך נמוכה בציוד קצה שאם הדולר עלה ב – 1-2% בלבד, כל הרווחיות שלהם נשחקת. במצב שנוצר היבואנים יצטרכו להחליט איזה מוצר הם מייקרים במלאי שלהם. כלומר ייתכן שמחירי הטבלטים יתייקרו ולא הטלפונים או להיפך.
נדגיש שעדיין מוקדם להעריך מה תהיה השפעת המלחמה על מכירות ציוד הקצה אך סביר להניח שתהיה פגיעה מסוימת במכירות על רקע העובדה שהרבה נמצאים במילואים וחנויות רבות סגורות.
















