שר התקשורת שלמה קרעי הגיב לציוץ של אילון מאסק מהיום שבו צייץ שסטארלינק תסייע לארגוני סיוע מוכרים בעזה ואמר "ישראל תשתמש בכל האמצעים העומדים לרשותה כדי להילחם בזה. חמאס ישתמש בכך לפעילות טרור. אין ספק בכך. אנחנו יודעים את זה, ומאסק יודע את זה. חמאס הוא דאעש. מאסק יכול להתנות זאת בשחרור התינוקות, הבנים, הבנות, הקשישים החטופים שלנו. כולם! עד אז, משרד התקשורת בראשותי ינתק כל קשר עם סטארלינק".
נסביר שסטארלינק הגישה בקשה לקבלת רישיון ממשרד התקשורת לפעול בישראל, ומשרד התקשורת הודיע שבכוונתו להכניס את סטארלינק לפעולה בישראל על מנת לסייע היכן שהמערכת שלה נדרשת ובעיקר במקומות שבהם נפגעו רשתות תקשורת או לקראת העתיד במידה ויתפתח משהו בצפון.
כפי שחשפנו https://tinyurl.com/ypj495cn לגבי פעילותה של סטארלינק בישראל התעוררו סוגיות ביטחוניות וזאת על רקע העובדה שמשרד התקשורת ומשרד הביטחון ביקשו שהחברה לא תמכור את מוצריה ישירות ללקוחות – מכיוון שהמוצרים יכולים להגיע לידיים הלא נכונות ובקיצור לגורמי טרור שעשויים לעשות בהם שימוש. הם הציעו שתעבוד דרך גורמים מקומיים שניתן לפקח עליהם אבל החברה ממשיכה להתעקש למכור ישירות ללקוחות והעניין הזה נמצא בבירור.
אלא שבעקבות מלחמת הציוצים קשה לדעת מה יעלה באמת עם התחלת פעילות החברה בישראל והאם היא עומדת לרדת לטמיון או לא. לכאורה ניתן להבריח את מוצרי החברה שלא דרך ישראל, ובמקרה כזה לא ברור האם לישראל יש יכולת למנוע את פעולתם, אבל בכל מקרה זו התחלה לא טובה לפעילות החברה בישראל.
רשת הלוויינים של סטארלינק הפכה להיות רשת עוצמתית מאד בשל העובדה שהיא מסוגלת לספק תקשורת לכל נקודה בכדור הארץ ללא תלות ברשתות התקשורת הקיימות.
















