משרד התקשורת הודיע כי נכון לעכשיו השתתפותו בועידת ה – WRC מבוטלת, כך נודע ל – zmanavir. ההחלטה באה בעיקר בשל החשש הביטחוני מהשתתפות נציגים פורמליים של ישראל באירועים פומביים והקושי באבטחתם. הועידה, נזכיר, נערכת בדובאי ב – 15 בנובמבר ועד 20 בדצמבר.
כפי שפרסמנו חודש שעבר, בעקבות המלחמה בדרום, סוכם שהמשלחת הישראלית תצומצם. ואולם בימים האחרונים הוחלט שכרגע לא תצל משלחת רשמית לחלוטין. ייתכן שאם יהיו שינויים בכל זאת ייצא גורם ישראלי שייצג אותנו אבל נראה שהסיכויים לכך לא גבוהים.
אפשרות נוספת שקיימת היא לבקש מארה"ב לייצג את ישראל אך הדברים כרגע בהתהוות.
החשש הגדול מהעובדה שישראל לא תהיה נוכחת בועידה היא שהפלשתינים יקבלו את הבמה במלואה ללא שישראל תוכל לייצג את עמדותיה. הפלשתינים מתכוונים לדחוף לקבלת החלטות נגד ישראל והמלחמה צפויה לחזק אותם במובן הזה. ישנה גם אפשרות שהפלשתינים ידרשו לקבל מעמד של מדינה ובלי נציגות ישראלית בשטח העסק יהיה הרבה יותר מורכב ומסובך לטיפול.
ועידות רדיו-תקשורת עולמיות (WRC) מתקיימות כל שלוש עד ארבע שנים כדי לבחון, ובמידת הצורך, לשנות את תקנות הרדיו, האמנה הבינלאומית המסדירה את השימוש בספקטרום תדרי הרדיו והמסלולים הגיאוסטציוניים-לווייניים והלא-גיאוסטציוניים-לווייניים. התיקונים נעשים על בסיס סדר יום שנקבע על ידי מועצת ה-ITU, אשר לוקחת בחשבון המלצות של ועידות רדיו עולמיות קודמות. ההיקף הכללי של סדר היום של ועידות הרדיו העולמיות נקבע ארבע עד שש שנים מראש, כאשר סדר היום הסופי נקבע על ידי מועצת ITU שנה-שנתיים לפני הוועידה, בהסכמת רוב המדינות החברות.
















