גילת טלקום במו"מ מתקדם מול סטארלינק להפצת מוצריה בישראל, כך נודע ל – zmznavir. גילת טלקום נמצאת גם במגעים מול משרד התקשורת בנושא והיא אמורה להיות זרוע ההפצה המקומית של החברה, וזאת לאור דרישות משרד התקשורת שסטארלינק תפעל באמצעות זרוע הפצה מקומית על מנת שניתן יהיה לפקח על מכירות הציוד כדי שלא יגיעו לגורמים עוינים. מגילת טלקום לא נמסרה תגובה.
סטארלינק רוצה להיכנס ולפעול בישראל והיא במגעים מול משרד התקשורת שדורש מהחברה שורת דרישות ביטחוניות לצורך קבלת הרישיון. השירות של החברה כידוע הפך להיות עוצמתי במיוחד בשל היכולת שלו לספק אינטרנט בקצב מהיר בכל נקודה בעולם באמצעות רשת לוויינית המרחפת מסביב לכדור הארץ. זה אומר שאם השירות יגיע לידיים הלא נכונות הוא עשוי להסב נזק משמעותי לישראל במסגרת המלחמה מול החמאס. ליאור מרקוביץ', מנהל אגף משק התקשורת בחירום במשרד התקשורת הסביר על הצורך של משרד התקשורת בפיקוח על סטארלינק וגילת טלקום היום בפודקאסט " עושים תקשורת בזמן אוויר" https://open.spotify.com/episode/0FP9eZwuvZWxuJM6rErE47?si=rG5qVlMgRkSmE0ESqDeN4A
הבעלים של החברה אילון מאסק צייץ לאחרונה שהכניסה לישראל תהיה מתואמת עם משרד הביטחון ובכל מקרה תהיה רק לצרכים הומניטריים, ואולם החשש בישראל הוא שאותם גורמים הומניטריים ישתפו פעולה ויעבירו את הציוד לחמאס, ולכן במשרד התקשורת רוצים לוודא שבמקרה כזה ניתן יהיה לנתק את ההתקשרות הלוויינית.
















