זמן אוויר
אין תוצאה
הצג את כל התוצאות
ניוזלטר
צור קשר
המייל האדום
יום ראשון, יוני 28, 2026
  • דף הבית
  • נתוני שוק
  • כללי
  • סלולר
  • אינטרנט
  • טלוויזיה
  • טכנולוגיה
  • קריירה
  • פודקאסט
  • רכילות עסקית
  • התחברות
  • הירשם
זמן אוויר
  • דף הבית
  • נתוני שוק
  • כללי
  • סלולר
  • אינטרנט
  • טלוויזיה
  • טכנולוגיה
  • קריירה
  • פודקאסט
  • רכילות עסקית
אין תוצאה
הצג את כל התוצאות
זמן אוויר
אין תוצאה
הצג את כל התוצאות
  • סלולר
  • אינטרנט
  • טלוויזיה
  • טכנולוגיה
  • קריירה
  • רכילות עסקית

בית אינטרנט

תם עידן: הערוצים 11, 12 ו – 13 מפסיקים את השידור הלווייני

הסיבה: היעדר הצדקה כלכלית ומיעוט צופים. 11 הודיעו שהשידור יופסק באמצע פברואר, 12 ו - 13 הפסיקו בתחילת השנה

גד פרץ מֵאֵת גד פרץ
03/01/2024
זמן קריאה: קריאה של 1 דקות
2.3k 23
A A
16
שתף בפייסבוקשתף בטוויטרhttps://www.linkedin.com/company/zmanavir/

תם עידן: הערוצים 11, 12 ו – 13, מפסיקים לשדר את שידוריהם באמצעות לוויין. הודעה על כך פורסמה על ידי הרשות השניה ועל ידי התאגיד כאן תפורסם בקרוב. ערוץ 11 יוסר משידור באמצע פברואר על מנת לתת לציבור זמן להתארגן, ואילו 12 ו – 13 הסירו את השידור החל מתחילת השנה. שידורי הערוצים יימשך דרך עידן פלוס, למי שאינו צופה בהם דרך האינטרנט או רשתות הכבלים והלוויין שממשיכות להעביר את השידורים כרגיל.
על פי הערוצים אין חובה חוקית להמשיך ולשדר את שידוריהם בלוויין אלא רק דרך עידן פלוס.

במשרד התקשורת טוענים כי על פי בדיקות שנעשו נמצא שישנם פחות מאלף צופים בערוצים אלה דרך לוויין, ואין הצדקה כלכלית להמשיך ולדרוש מהערוצים להמשיך ולממן זאת כאשר ישנן חלופות הרבה יותר זולות.

מדובר בעלויות מאוד גבוהות שהערוצים בלבד נדרשים לשאת בהן – בעשור האחרון למעלה מ-8 מיליון שקל. מאז פרוץ המלחמה הערוצים המסחריים סופגים הפסדים כלכליים עצומים, בה בשעה שם נדרשים לממן את הן פעילות הרגולטור שלהם, הן את דמי ההפצה לעידן פלוס, ואת ההפצה הלוויינית. מדובר בסכומים שמצטברים לעשרות מיליוני שקלים בשנה.

מהתאגיד נמסר: "מועצת התאגיד קיבלה החלטה לביטול הפצת שידורי הטלוויזיה בלוויין עמוס  לאור החלופה שנותן התאגיד לצפייה בחינם, בכל התכנים, באמצעות "כאן BOX" ובכך להביא לחיסכון של מיליונים מכספי הציבור".

נדגיש כי בעבר אף נרשמו אירועים שהחמאס חסם את אחד האפיקים בלוויין, והעלה תמונה שלו. ככל הנראה זה אירוע במבצע צוק איתן או באחד המבצעים האחרים בעזה. לדברי בכירים במשרד התקשורת כבר אז עלתה המחשבה שצריך להפסיק עם שידורי הלוויין ושאין בהם צורך. בעבודות שנעשו במשרד היה ברור שמי שצופה בשידורים הם מיעוט מהפזורה הבדואית וחלק מהמגזר הערבי שמקובל אצלו לצפות בצלחות לווייניות בערוצים מכל העולם הערבי וגם את השידורים מישראל. אם ההתפתחות התשתית והפתרונות הטכנולוגיים באמצעות חדירת האינטרנט, הצורך בשידור הלווייני הלך ונעלם.

בספרו המדיום הוא המסר: התקשורת בישראל – הסביר דני רוזן, מנכ"ל משרד התקשורת את הרקע לשידורים בלוויין וכותב כי בתחילת שנות התשעים גיבשה רשות השידור תפישה כי עקב המחסור בתדרים להפצת שידורים באמצעות משדרים קרקעיים הדרך היחידה להרחבת שירותיה היא באמצעות ערוץ טלוויזיה לווייני והציגה 'צורך לאומי' בערוץ טלוויזיה לווייני שישדר בכמה שפות תוכניות תרבות ותוכניות המשקפות את החיים בישראל. באישור שרת התקשורת שולמית אלוני ושר החינוך אמנון רובינשטיין החלו ב – 1 בנובמבר 1993 שידורים לווייניים של מליאת הכנסת באפיק לווייני שנחכר באמצעות חברת בזק. בפברואר 1994 אישר ראש הממשלה יצחק רבין לשנה אחת את תוכנית השידור הלווייני שכונה בשם ערוץ 3 שנועד לשדר בעיקר לארצות ערב ולעולים מחבר העמיםץ הערוץ החל לשדר ב – 22 בינואר 1995.

בהמשך עבר השידור הלווייני הדיגיטלי לערוץ 10, המשיך לנדוד למספר לוויינים (עמוס) עד עתה. 

 

מצאתם טעות? כתבו לנו | המייל האדום גם בווטסאפ


מאמרים קשורים

בעידן החדש של VMware: בזק סוגרת הסכם ענן ארוך טווח עם Broadcom
אינטרנט

בעידן החדש של VMware: בזק סוגרת הסכם ענן ארוך טווח עם Broadcom

28 ביוני 2026
משירות לווייני לחבילת סלולר: Starlink עשויה להפוך למתחרה של המפעילות
אינטרנט

משירות לווייני לחבילת סלולר: Starlink עשויה להפוך למתחרה של המפעילות

27 ביוני 2026
משרד התקשורת מטיל קנסות כבדים על חברות התקשורת בגין זמני המתנה ארוכים במוקדי השירות
אינטרנט

רציתם להתנתק? בסלקום תקשורת קווית זה לא תמיד קרה בזמן

27 ביוני 2026
יותר מ-40% מחיבורי ה-5G בעולם כבר נמצאים בסין
אינטרנט

יותר מ-40% מחיבורי ה-5G בעולם כבר נמצאים בסין

25 ביוני 2026
ההצעות הוגשו בינואר – אבל מכרז האופטיקה של צה"ל עדיין ללא זוכה
אינטרנט

ההצעות הוגשו בינואר – אבל מכרז האופטיקה של צה"ל עדיין ללא זוכה

25 ביוני 2026
ניתוח |בעולם הסלולר כבר בוחנים את השלב הבא – בישראל המפעילים חוזרים לאקסל
אינטרנט

ניתוח |בעולם הסלולר כבר בוחנים את השלב הבא – בישראל המפעילים חוזרים לאקסל

25 ביוני 2026
טראמפ מציב דדליין למרוץ הקוונטי: מחשב למחקר מדעי עד 2028 והגנת הצפנה עד 2031
אינטרנט

טראמפ מציב דדליין למרוץ הקוונטי: מחשב למחקר מדעי עד 2028 והגנת הצפנה עד 2031

24 ביוני 2026
הוט מובייל נקנסה ב-70,000 שקל אחרי שהטרידה לקוח עבר במשך 3 שנים
אינטרנט

עסקת הוט מובייל על סף חתימה

24 ביוני 2026
בלעדי |בעקבות נתג"ז: גם חברות הגז רוצות להפוך לתשתית תקשורת
אינטרנט

בלעדי |בעקבות נתג"ז: גם חברות הגז רוצות להפוך לתשתית תקשורת

24 ביוני 2026

הערות 16

  1. דודו says:
    2 שנים לִפנֵי

    יש לא מעט שצופים בערוצים הישראלים דרך הלווין.
    לא ננכון מה שכתוב, "פחות מ1000 צופים"

    הגב
    • חנוך says:
      2 שנים לִפנֵי

      המידע מטעה את הציבור לא פורסם ברבים כדי להמנע מתגובת המשתמשים בשידורי הלווין,עידן + לא ניקלט באיכות בזמן רציף קטיעות ,הפסקות בשידור וזאת למרות השקעה האנטנות יעודיות,משום מה ולתדהמת רבים מהמשתמשים בעידן + גילו ששידורי ההסתה והשיטנה של הרשות הפלסטינית מועברים בעידן + מזה יוצא שמהישראלים ניגזל שרות לטובת הרשות המסיתה.

      הגב
      • אלי says:
        2 שנים לִפנֵי

        מה שנכון נכון

        הגב
    • מרים says:
      2 שנים לִפנֵי

      לא נכון הרבה מי עדות המיזרח וגם מרוסיה וערבים ודרוזים סגרתם ערוצים 11_12_13 לא חסר ערוצים בלווינים נילסת הוט בירד לא ציריחים את עמוס

      הגב
    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) says:
      שנה 1 לִפנֵי

      צודק במיליון אחוז !!! הם שקרנים !!!סיפורי פוגי ואונניה בתחבולה והתחכמות שישראל במלחמה … הם רוצים שהצרכנים הישראליים יילכו לחברות הכבלים ויס ועוד חברות אינטרנט שישלמו כלל חודש כ 300 שח

      הגב
  2. נקסוס says:
    2 שנים לִפנֵי

    חוץ מהישראלים שאין להם אינרטרנט יש גם המון ישראים בחו"ל שקולטים את הערוצים 11 12 ו13 רק דרך הלווין וזה פוגע בהם

    הגב
    • משתמש אנונימי (לא מזוהה) says:
      2 שנים לִפנֵי

      באזור שלי לא קולטים בכלל את שידורי עידן+.
      מה גם שאם מסתמכים על שידורי האינטרנט מקבלים את התרעות פקע"ר בדיליי מטורף.

      הגב
  3. המבין says:
    2 שנים לִפנֵי

    לא מבין איך הערבים מצליחים לתחזק את הלווין ואנחנו בישראל לא
    רק גזל של כסף לחברות

    הגב
  4. אדיר says:
    2 שנים לִפנֵי

    לא מבין איך הערבים מתחזקים את הלווינים שלהם ובישראל אי אפשר לקלוט את הערוצים דרך הלווין

    הגב
  5. צפוני says:
    2 שנים לִפנֵי

    רוב המגזר הערבי רואה את רשת וקשת דרך השידור הפתוח בלווין עמוס וגם חלק לא מבוטל ממגזר העולים מחבר העמים .
    בטוח שהמגזר הערבי והרוסי הם מאות אלפי אנשים ולא 1000 .
    מה שתמוה גם זה העתוי באמצע המלחמה ואנשים ניזונים חדשות מהערוצים האלה . פשוט שערוריה .

    הגב
  6. ללל says:
    2 שנים לִפנֵי

    חבל מאד מכיר אישית לפחות 3 משפחות עם צלחות לשידורי ישראל

    הגב
  7. זאמי says:
    2 שנים לִפנֵי

    ישראלים שגרים בטורקיה וקפריסין לא יוכלו לצפות בשידורים של ישראל, בתי מלון בארצות המזרח התיכון יפסיקו להפיץ את השידורים בחדרי המלון . במשרד התשקורת לא שמעו על שאין קליטה של עידן פלוס בהרבה מקומות בארץ , כולל במרכז הארץ , הפקרת אוכלוסיה כבר אמרנו?

    הגב
  8. נחום says:
    2 שנים לִפנֵי

    אז מה עושים ? למי פונים ?

    הגב
  9. Georgi Georgi Abjandadze says:
    2 שנים לִפנֵי

    אידיוטים תחזירו את כל הערוצים הישראלים שהיו ברכילות!!!
    IDAN+ תראו בעצמכם!!! חפשו את עצמכם גם באינטרנט!!! גם שם וגם שם האיכות לוקה בחסר והיא בפיגור!!! חזור ללוויינים, הכל נראה שם היטב.

    הגב
  10. י. תדרון says:
    2 שנים לִפנֵי

    ההחלטה ההזויה של דני רוזן להפיץ את ערוץ 10 (ז"ל) בלוויין וכבלים אך לא שידור קרקעי היתה החלטה אומללה שלא לומר מטופשת ועלתה לערוץ בהספסדי עתק בגלל חוסר גיש הלבתי אב רבים לשידוריו

    התירוץ האדיוטי לפיו לא נותרו תדרים קרקיים היה משהו על כך הזוי שלא ברור מי בכלל הסכים להאמין לו
    קחו לדוגמא את איטלינה בה בכל חבל ארץ יש כמה עשרות ערוצים שהתשמשו בעבר בתדרי UHF בלי הפרעות וכעת משדרים בשדיורים דיגיטליים כשבאזור מילנו למשל מדובר בכמה מאות ערוצים !!! ב HD אפילו אז תעשו לי טובה, היו כאן שיקולים לא ענייניים או שירולים שנבעו מבורות נטו

    השידורים של ערוץ 1 דאז בלוויין נבעו מהעובדה שרשות השידור גבתה אגרת טלוויזיה מכל מי שהחזיק מקלט אפילו אם לא היה מסוגל פיזית ללקוט את השידורים
    שידורי עידן כפי שמעיידם כאן לא נקלטים בכל מקוםב ישראל
    ההחלטה לרדת מהלוויין באופן כללי היא מטופשת ומדוב רבחסיכון חסר משמעות בתקציב הכולל של ערוצי הטלוויזיה ובכל מקרה ניתן להתמקח על מחיר ההפצה
    מדובר בכלי תעמולתי חסר תקדים שרק במדינה מטורללת כמו ישראל מוותרים עליו בקלות כזו ועוד תמיכת שר תקושרת שלא מבין שום דבר בתחום

    הגב
  11. מוטי שלו says:
    2 שנים לִפנֵי

    באיזור שלי אין קליטה של עידן פלוס. עם אנטנה חיצונית עם אנטנה פנימית. משרד התקשורת מחייב אותי לשלם לספק- מעולם לא הייתי מחובר להוט יס או משנו דומה. מאז בוטלה אגרת הרדיו והטלויזיה אני לא משלם. היה לי את הערוצים הפתוחים בעמוס. היום אני רואה דרך האינטרנט – גם כאן התוצאות "על הפנים" כמו בעידן פלוס. האפליקציות של 11 12 13 לא משהו ואין אפליקציה חוקית לראות הכל.
    אז נראה מה שיש

    הגב

כתיבת תגובה לבטל

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סיפורים מומלצים:

  • All
  • מומלצים
לפני השקת הכלי של Ookla להשוואת ביצועי הסלולר: משרד התקשורת יפרסם שימוע

מקצה שיפורים בפורטל הסלולר: השינוי הקטן שעלול להרגיז את חברות הסלולר

21 ביוני 2026
בדרך להקשחת הדרישות לשיפור רשתות הסלולר – הציבור יתבקש להגיד את דברו

עוד לפני שעלה לאוויר: כלי ההשוואה של משרד התקשורת מעורר התנגדות בענף הסלולר

16 ביוני 2026
דו"ח Uptime Institute 2025: חוות השרתים בין חדשנות, מגבלות כוח ועלויות עולות

פרסום ראשון |רשות החשמל מציבה גבולות לחוות השרתים: לא עוד שריון חשמל בלי ודאות ביצוע

15 ביוני 2026
תדרים חדשים, בעיות ישנות: המפעילים מזהירים מהשקעות מיותרות

המפעילים ביקשו להמתין, אך המדינה נוטה לצאת למכרז תדרים כבר עכשיו

15 ביוני 2026
בלעדי |wecom רוצה לשחק במגרש של הגדולים: בוחנת רכישת הוט מובייל

פרטנר נחשפה לאפשרות רכישת WECOM, אך הסכם הרשת עם סלקום מסבך את העסקה

14 ביוני 2026
סאגה לא פתורה סביב כניסת סטארלינק לישראל

ספייס איקס שברה את שיא ההנפקות, אבל וול סטריט קנתה בעיקר את העתיד

12 ביוני 2026
גילת טלקום רוכשת זכויות שימוש בתשתית הסיבים של בזק ב-88 מיליון שקל

אחרי העלייה החדה במניה: גילת טלקום מאשרת רכישה עצמית של עד 6 מיליון שקל

12 ביוני 2026

סיפורים פופולריים

  • הוט מובייל נקנסה ב-70,000 שקל אחרי שהטרידה לקוח עבר במשך 3 שנים

    עסקת הוט מובייל על סף חתימה

    155 מניות
    לַחֲלוֹק 62 צִיוּץ 39
  • המדינה מצאה פתרון לקליטה ברכבת. אז למה הנוסעים עדיין לא מצליחים לגלוש?

    143 מניות
    לַחֲלוֹק 57 צִיוּץ 36
  • בלעדי |בעקבות נתג"ז: גם חברות הגז רוצות להפוך לתשתית תקשורת

    142 מניות
    לַחֲלוֹק 57 צִיוּץ 36
  • רציתם להתנתק? בסלקום תקשורת קווית זה לא תמיד קרה בזמן

    141 מניות
    לַחֲלוֹק 56 צִיוּץ 35
  • ניתוח |בעולם הסלולר כבר בוחנים את השלב הבא – בישראל המפעילים חוזרים לאקסל

    141 מניות
    לַחֲלוֹק 56 צִיוּץ 35

מאמרים אחרונים

  • בעידן החדש של VMware: בזק סוגרת הסכם ענן ארוך טווח עם Broadcom
  • משירות לווייני לחבילת סלולר: Starlink עשויה להפוך למתחרה של המפעילות
  • רציתם להתנתק? בסלקום תקשורת קווית זה לא תמיד קרה בזמן

נושאים חמים

  • סלולר
  • אינטרנט
  • טלוויזיה
  • טכנולוגיה
  • קריירה
  • רכילות עסקית
  • מדיניות פרטיות
  • תנאי שימוש
  • ידיעה לתקשורת
  • פרסם אצלנו
  • צור קשר

© 2023 זמן אוויר - עיצוב ופיתוח Gravitiv.com

  • התחברות
  • הירשם
אין תוצאה
הצג את כל התוצאות
  • דף הבית
  • נתוני שוק
  • כללי
  • סלולר
  • אינטרנט
  • טלוויזיה
  • טכנולוגיה
  • קריירה
  • פודקאסט
  • רכילות עסקית

© 2023 זמן אוויר - עיצוב ופיתוח Gravitiv.com

ברוך שובך!

היכנס לחשבון שלך למטה

סיסמא נשכחת? הירשם

ליצור חשבון חדש!

מלא את הטפסים למטה כדי להירשם

כל השדות דרושים. התחברות

אחזר את הסיסמה שלך

אנא הזן את שם המשתמש או כתובת הדואר האלקטרוני שלך כדי לאפס את הסיסמה שלך.

התחברות
אתר זה משתמש בקובצי Cookie. על ידי המשך השימוש באתר זה אתה נותן הסכמה לשימוש בקובצי Cookie. בקר במדיניות הפרטיות וקובצי ה-Cookie שלנו.

בדיקה 3C