תם עידן: הערוצים 11, 12 ו – 13, מפסיקים לשדר את שידוריהם באמצעות לוויין. הודעה על כך פורסמה על ידי הרשות השניה ועל ידי התאגיד כאן תפורסם בקרוב. ערוץ 11 יוסר משידור באמצע פברואר על מנת לתת לציבור זמן להתארגן, ואילו 12 ו – 13 הסירו את השידור החל מתחילת השנה. שידורי הערוצים יימשך דרך עידן פלוס, למי שאינו צופה בהם דרך האינטרנט או רשתות הכבלים והלוויין שממשיכות להעביר את השידורים כרגיל.
על פי הערוצים אין חובה חוקית להמשיך ולשדר את שידוריהם בלוויין אלא רק דרך עידן פלוס.
במשרד התקשורת טוענים כי על פי בדיקות שנעשו נמצא שישנם פחות מאלף צופים בערוצים אלה דרך לוויין, ואין הצדקה כלכלית להמשיך ולדרוש מהערוצים להמשיך ולממן זאת כאשר ישנן חלופות הרבה יותר זולות.
מדובר בעלויות מאוד גבוהות שהערוצים בלבד נדרשים לשאת בהן – בעשור האחרון למעלה מ-8 מיליון שקל. מאז פרוץ המלחמה הערוצים המסחריים סופגים הפסדים כלכליים עצומים, בה בשעה שם נדרשים לממן את הן פעילות הרגולטור שלהם, הן את דמי ההפצה לעידן פלוס, ואת ההפצה הלוויינית. מדובר בסכומים שמצטברים לעשרות מיליוני שקלים בשנה.
מהתאגיד נמסר: "מועצת התאגיד קיבלה החלטה לביטול הפצת שידורי הטלוויזיה בלוויין עמוס לאור החלופה שנותן התאגיד לצפייה בחינם, בכל התכנים, באמצעות "כאן BOX" ובכך להביא לחיסכון של מיליונים מכספי הציבור".
נדגיש כי בעבר אף נרשמו אירועים שהחמאס חסם את אחד האפיקים בלוויין, והעלה תמונה שלו. ככל הנראה זה אירוע במבצע צוק איתן או באחד המבצעים האחרים בעזה. לדברי בכירים במשרד התקשורת כבר אז עלתה המחשבה שצריך להפסיק עם שידורי הלוויין ושאין בהם צורך. בעבודות שנעשו במשרד היה ברור שמי שצופה בשידורים הם מיעוט מהפזורה הבדואית וחלק מהמגזר הערבי שמקובל אצלו לצפות בצלחות לווייניות בערוצים מכל העולם הערבי וגם את השידורים מישראל. אם ההתפתחות התשתית והפתרונות הטכנולוגיים באמצעות חדירת האינטרנט, הצורך בשידור הלווייני הלך ונעלם.
בספרו המדיום הוא המסר: התקשורת בישראל – הסביר דני רוזן, מנכ"ל משרד התקשורת את הרקע לשידורים בלוויין וכותב כי בתחילת שנות התשעים גיבשה רשות השידור תפישה כי עקב המחסור בתדרים להפצת שידורים באמצעות משדרים קרקעיים הדרך היחידה להרחבת שירותיה היא באמצעות ערוץ טלוויזיה לווייני והציגה 'צורך לאומי' בערוץ טלוויזיה לווייני שישדר בכמה שפות תוכניות תרבות ותוכניות המשקפות את החיים בישראל. באישור שרת התקשורת שולמית אלוני ושר החינוך אמנון רובינשטיין החלו ב – 1 בנובמבר 1993 שידורים לווייניים של מליאת הכנסת באפיק לווייני שנחכר באמצעות חברת בזק. בפברואר 1994 אישר ראש הממשלה יצחק רבין לשנה אחת את תוכנית השידור הלווייני שכונה בשם ערוץ 3 שנועד לשדר בעיקר לארצות ערב ולעולים מחבר העמיםץ הערוץ החל לשדר ב – 22 בינואר 1995.
בהמשך עבר השידור הלווייני הדיגיטלי לערוץ 10, המשיך לנדוד למספר לוויינים (עמוס) עד עתה.

















יש לא מעט שצופים בערוצים הישראלים דרך הלווין.
לא ננכון מה שכתוב, "פחות מ1000 צופים"
המידע מטעה את הציבור לא פורסם ברבים כדי להמנע מתגובת המשתמשים בשידורי הלווין,עידן + לא ניקלט באיכות בזמן רציף קטיעות ,הפסקות בשידור וזאת למרות השקעה האנטנות יעודיות,משום מה ולתדהמת רבים מהמשתמשים בעידן + גילו ששידורי ההסתה והשיטנה של הרשות הפלסטינית מועברים בעידן + מזה יוצא שמהישראלים ניגזל שרות לטובת הרשות המסיתה.
מה שנכון נכון
לא נכון הרבה מי עדות המיזרח וגם מרוסיה וערבים ודרוזים סגרתם ערוצים 11_12_13 לא חסר ערוצים בלווינים נילסת הוט בירד לא ציריחים את עמוס
צודק במיליון אחוז !!! הם שקרנים !!!סיפורי פוגי ואונניה בתחבולה והתחכמות שישראל במלחמה … הם רוצים שהצרכנים הישראליים יילכו לחברות הכבלים ויס ועוד חברות אינטרנט שישלמו כלל חודש כ 300 שח
חוץ מהישראלים שאין להם אינרטרנט יש גם המון ישראים בחו"ל שקולטים את הערוצים 11 12 ו13 רק דרך הלווין וזה פוגע בהם
באזור שלי לא קולטים בכלל את שידורי עידן+.
מה גם שאם מסתמכים על שידורי האינטרנט מקבלים את התרעות פקע"ר בדיליי מטורף.
לא מבין איך הערבים מצליחים לתחזק את הלווין ואנחנו בישראל לא
רק גזל של כסף לחברות
לא מבין איך הערבים מתחזקים את הלווינים שלהם ובישראל אי אפשר לקלוט את הערוצים דרך הלווין
רוב המגזר הערבי רואה את רשת וקשת דרך השידור הפתוח בלווין עמוס וגם חלק לא מבוטל ממגזר העולים מחבר העמים .
בטוח שהמגזר הערבי והרוסי הם מאות אלפי אנשים ולא 1000 .
מה שתמוה גם זה העתוי באמצע המלחמה ואנשים ניזונים חדשות מהערוצים האלה . פשוט שערוריה .
חבל מאד מכיר אישית לפחות 3 משפחות עם צלחות לשידורי ישראל
ישראלים שגרים בטורקיה וקפריסין לא יוכלו לצפות בשידורים של ישראל, בתי מלון בארצות המזרח התיכון יפסיקו להפיץ את השידורים בחדרי המלון . במשרד התשקורת לא שמעו על שאין קליטה של עידן פלוס בהרבה מקומות בארץ , כולל במרכז הארץ , הפקרת אוכלוסיה כבר אמרנו?
אז מה עושים ? למי פונים ?
אידיוטים תחזירו את כל הערוצים הישראלים שהיו ברכילות!!!
IDAN+ תראו בעצמכם!!! חפשו את עצמכם גם באינטרנט!!! גם שם וגם שם האיכות לוקה בחסר והיא בפיגור!!! חזור ללוויינים, הכל נראה שם היטב.
ההחלטה ההזויה של דני רוזן להפיץ את ערוץ 10 (ז"ל) בלוויין וכבלים אך לא שידור קרקעי היתה החלטה אומללה שלא לומר מטופשת ועלתה לערוץ בהספסדי עתק בגלל חוסר גיש הלבתי אב רבים לשידוריו
התירוץ האדיוטי לפיו לא נותרו תדרים קרקיים היה משהו על כך הזוי שלא ברור מי בכלל הסכים להאמין לו
קחו לדוגמא את איטלינה בה בכל חבל ארץ יש כמה עשרות ערוצים שהתשמשו בעבר בתדרי UHF בלי הפרעות וכעת משדרים בשדיורים דיגיטליים כשבאזור מילנו למשל מדובר בכמה מאות ערוצים !!! ב HD אפילו אז תעשו לי טובה, היו כאן שיקולים לא ענייניים או שירולים שנבעו מבורות נטו
השידורים של ערוץ 1 דאז בלוויין נבעו מהעובדה שרשות השידור גבתה אגרת טלוויזיה מכל מי שהחזיק מקלט אפילו אם לא היה מסוגל פיזית ללקוט את השידורים
שידורי עידן כפי שמעיידם כאן לא נקלטים בכל מקוםב ישראל
ההחלטה לרדת מהלוויין באופן כללי היא מטופשת ומדוב רבחסיכון חסר משמעות בתקציב הכולל של ערוצי הטלוויזיה ובכל מקרה ניתן להתמקח על מחיר ההפצה
מדובר בכלי תעמולתי חסר תקדים שרק במדינה מטורללת כמו ישראל מוותרים עליו בקלות כזו ועוד תמיכת שר תקושרת שלא מבין שום דבר בתחום
באיזור שלי אין קליטה של עידן פלוס. עם אנטנה חיצונית עם אנטנה פנימית. משרד התקשורת מחייב אותי לשלם לספק- מעולם לא הייתי מחובר להוט יס או משנו דומה. מאז בוטלה אגרת הרדיו והטלויזיה אני לא משלם. היה לי את הערוצים הפתוחים בעמוס. היום אני רואה דרך האינטרנט – גם כאן התוצאות "על הפנים" כמו בעידן פלוס. האפליקציות של 11 12 13 לא משהו ואין אפליקציה חוקית לראות הכל.
אז נראה מה שיש