חברת חלל-תקשורת פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של שנת 2024, המציגות שיפור ניכר בביצועים התפעוליים לצד התקדמות משמעותית בתהליך הסדר החוב של החברה. ברבעון השני של 2024, רשמה החברה הכנסות של 24.8 מיליון דולר, עלייה קלה אך עקבית בהשוואה ל-24.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, השיפור המשמעותי ביותר נרשם ברווחיות התפעולית. ה-EBITDA (רווח לפני ריבית, מסים, פחת והפחתות) הגיע לשיא של 19.9 מיליון דולר, גידול של 9% לעומת הרבעון המקביל. מה שמעיד על שיפור זה באופן מובהק הוא שיעור ה-EBITDA מההכנסות, שעמד על כ-80%.
הרווח התפעולי של חלל-תקשורת הציג גידול עוד יותר משמעותי של כ-33% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, והסתכם ב-6.8 מיליון דולר. שיפור זה מיוחס בעיקר להתייעלות תפעולית מתמשכת ולגידול בהכנסות מהלוויין עמוס 17, שהפך לנכס אסטרטגי עבור החברה. עמוס 17 ממשיך להוות את מנוע הצמיחה העיקרי של החברה. הכנסותיו מהוות כעת כ-33% מסך הכנסות החברה, עלייה משמעותית משנים קודמות. ההכנסות השנתיות הצפויות מעמוס 17, על בסיס הרבעון הנוכחי, עומדות על כ-32.2 מיליון דולר – עלייה נאה מ-14 מיליון דולר בשנת 2021. החברה רשמה הפסד של 913 אלף דולר ברבעון.
מבחינת תזרים המזומנים, החברה הציגה תזרים חיובי מפעילות שוטפת של כ-8.9 מיליון דולר ברבעון השני, ו-33.6 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2024. יתרת המזומנים של החברה עומדת על 141 מיליון דולר, מתוכם כ-100 מיליון דולר מוגבלים לטובת אגרות החוב. החברה מסרה כי מצב זה מעניק לה כרית ביטחון משמעותית בעת שהיא מתקדמת בתהליך הסדר החוב. צבר ההזמנות של החברה עומד על 162 מיליון דולר, כאשר 57 מיליון דולר מתוכו מיוחס ללוויין עמוס 17.
במהלך הרבעון, החברה דיווחה על מספר התפתחויות עסקיות חיוביות, כולל הארכת חוזים קיימים והתקשרויות חדשות. בין היתר, חברת GetSat האריכה את התקשרותה לשנה נוספת בלוויין עמוס 17, בהיקף של כ-3.45 מיליון דולר. בנוסף, החברה חתמה על עסקה חדשה לאספקת שירותי תקשורת בלוויין עמוס 17 לתקופה של 33 חודשים, בהיקף של כ-4.2 מיליון דולר.
במקביל לשיפור בביצועים התפעוליים, חלל-תקשורת ממשיכה בתהליך הסדר החוב שלה. הצעת הסדר החוב של חברת 4iG, המחזיקה ב-20% ממניות החברה, אושרה על ידי מחזיקי אגרות החוב ובית המשפט. ההצעה כוללת השקעה משמעותית של 168 מיליון דולר בחברה, שתאפשר פירעון מלא של אגרות החוב.
לפי ההצעה, 4iG וחברת Equity Finance and Investment Ltd, בשליטת אהרן גובר פרנקל, ישקיעו את הסכום האמור בחלל-תקשורת. באמצעות כספים אלו ויתרות המזומנים של החברה, יבוצע פירעון סופי ומחיקה של שלוש סדרות אגרות החוב של החברה. המועד להשלמת התנאים המתלים להסדר הוארך עד ל-31 באוגוסט 2024, מה שמעניק לצדדים זמן נוסף להשלים את העסקה המורכבת.
למרות ההתקדמות הכללית, החברה נתקלה במספר אתגרים. לקוח מהותי בלוויין עמוס 4 אינו עומד בתנאי הסדר התשלומים, עם חוב של כ-5.9 מיליון דולר. החברה ממשיכה במאמצי גבייה ובמקביל מחפשת לקוחות חלופיים. בנוסף, לקוח בעמוס 17 הודיע על ביטול התקשרות בטענה לקשיים מסחריים הנובעים מהמצב הגיאופוליטי בישראל. החברה דוחה את הודעת הביטול ופועלת למציאת פתרונות חלופיים, כולל חיפוש אחר לקוחות פוטנציאליים חדשים לקיבולת הפנויה.
החברה מבצעת ניסויים בשיתוף פעולה עם מפעילות מובילות של קונסטלציות LEO (לוויינים במסלול נמוך), כחלק ממעבר לאסטרטגיה של תקשורת לוויינית מרובת מסלול (Multi Orbit). מהלך זה צפוי לאפשר לחברה להרחיב את היצע השירותים שלה ולשפר את איכות התקשורת ללקוחותיה.
דן זיצ'ק, מנכ"ל חלל-תקשורת: "החברה מציגה רבעון נוסף של שיפור בתוצאות העסקיות והאישור הסופי של הסדר החוב עם מחזיקי האג״ח יתרום להמשך תנופת הצמיחה של החברה. הדגש על מאמצי המכירות במקביל להתייעלות תפעולית תרמו לגידול של כ- 33% ברווח התפעולי בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ולמרווח EBITDA ברמת שיא של 80%״.

















לחברה הזו אין עתיד
לא הייתי שם עליהם אילו את האגגורות הבודדות שמניה שווה היום
ההשקעה הונגרית ושל פרנקל חסרות הסבר הגיוני וגם לא יהי כזה לדעתי