המלחמה בין הוט וקשת עולה שלב, וכעת מסתבר שקשת פנתה היום לבית המשפט המחוזי בבקשה להוציא צו מניעה זמני במעמד צד אחד לאסור את השימוש בתכניה המשודרים ב – VOD של הוט. קשת טענה שבכוונתה להגיש תביעה בעוד שבוע ימים בנושא, ובית המשפט קבע דיון ב – 8 במאי וביקש מהוט להגיב בתוך ארבעה ימים.
בין הצדדים שורר מאבק מסחרי קשה שמשתרע על פני כמה תחומים ונראה שהוא רק הולך ומחריף. הוויכוח בין החברות נסוב סביב הדרישה של קשת לתשלום עבור העברת שידוריה בהוט, ומתרחב על רקע העלאת מיזם טלוויזיוני חדש FREE TV מבית קשת ו – RGE – מיזם שאמור לייתר תחרות נוספת בשוק הטלוויזיה המקרטע בישראל.
הוט לא מוכנה לשלם לקשת עבור התוכן שהיא מייצרת והאחרונה החליטה להעביר רק את התוכן שבו היא מחויבת במסגרת החוק, כלומר לאפשר את שידוריה בהוט ללא VOD ובאיכות רגילה ולא HD.
כאמור החרפת המאבק מגיע היום אחרי שקשת ביקשה את צו המניעה, אך בשבוע שעבר פרסמנו שהוט פנתה לרשות השניה וביקשה לעצור את הקמפיין לקראת עליית FREE TV לאוויר. נזכיר שברקע מתנהל גם דיון בבג"ץ בעתירת הוט לחייב את הרשות השניה למנוע את עליית FREE TV לאוויר.
מהוט נמסר: "בית המשפט לא קיבל את בקשתה של קשת לקבלת צו מניעה זמני במעמד צד אחד, ובצדק רב. קשת מנצלת לרעה את כוחה המונופוליסטי בתחום הערוצים המסחריים, בניגוד לחוק התקשורת והתחרות.
קשת, הינה ערוץ ברודקאסט המשודר באופן חינמי לציבור בישראל על פי חוק. לאחר שקשת כשלה במאמציה להאריך את הוראת השעה שאפשרה לה לגבות סכומי עתק בגין שידוריה, היא מנסה, תוך הפעלת לחצים פסולים, לרוקן מתוכן את חוק הפצת שידורים ונוקטת פרקטיקות פסולות כדי להעשיר את קופת בעלי המניות שלה על חשבון אזרחי ישראל.
הוט מצפה מרשות התחרות, משרד התקשורת והגורמים הרלוונטיים לפעול כנגד פעולותיה האלימות והלא חוקיות של קשת.
למותר לציין שערוץ 12 ימשיך להיות משודר ב HOT כמתחייב בחוק".
















