הוט מגיבה לבקשה של קשת להוציא צו מניעה המגביל אותה בשימוש בתכניה ודוחה אותה על הסף. מחר אמור להתקיים דיון בבקשת קשת בבית המשפט המחוזי בתל אביב והוט הגישה את תגובתה לבקשה לאחר שבית המשפט לא הוציא צו מניעה במעמד צד אחד אלא קבע דיון בנושא.
קשת ביקשה צו שיאסור על הוט להשתמש בתכניה וזאת על רקע המאבקים החריפים בין החברות סביב שורה של סוגיות, החל מכוונת קשת להעלות מיזם טלוויזיוני חדש, שיתחרה בהוט (FREE TV) והמשך בגובה התמורה שקשת מצפה לקבל מהוט עבור העברת שידוריה.
בתגובה לבקשה טוענת הוט כי באופן פסול וחסר תום לב, קשת הסתירה מעיני בית המשפט, את העילה האמיתית העומדת מאחורי הבקשה, והיא פקיעתה של הוראת שעה, אשר אפשרה לקשת, עד לאחרונה ובאופן זמני, לגבות כספים מספקי תוכן רשומים (דוגמת הוט) בגין שידורי הערוץ על גבי האינטרנט (OTT).
לדברי הוט, המיוצגת ע"י עורכי הדין אילן סופר, אלעד בקר ורועי דיאוגטמן, קשת שבמשך שנים רבות נלחמה במועד לתחילת תחולתו של חוק המחייב אותה להעביר את שידוריה, ללא תמורה, לספקי תוכן רשומים דוגמת הוט, מבקשת כיום, לאחר שהחוק נכנס לתוקף בחודש פברואר 2023, לרוקן אותו מתוכן, על ידי פירוק השידור לגורמים וגביית סכומים מופקעים עבור מרכיביו.
לדבריה, המחלוקת בין הצדדים, אודות פרשנות הוראת החוק אשר מחייבת את קשת להעביר את שידוריה, ללא תמורה, ב-OTT, התגלעה כבר במהלך חודש מרץ האחרון, במסגרת משא ומתן מסחרי שהתנהל בין הצדדים. כלומר, ברור שפנייתה של קשת, נעשתה בשיהוי ניכר ודי בכך כדי לדחות את הבקשה. בנוסף, הבקשה הוגשה בחוסר ניקיון כפיים בולט מצד קשת, אשר בטרם פנייתה לערכאות, פתחה בקמפיין פרסומי ושיווקי רחב היקף, שנועד להטעות את קהל הצופים, לייצר עובדות בשטח ולפגוע קשות באופן מסחרי בהוט.
עוד נטען שקשת ניסתה לנצל לרעה את כוחה המונופוליסטי ולכפות על הוט תשלום כספי ללא כל הצדקה מסחרית ובניגוד מוחלט להוראת החוק, שנכנסה לאחרונה לתוקף, אשר מחייבת את קשת להעביר את שידוריה, ללא תמורה ב-OTT. הרקע להתנהלותה הפסולה של קשת, הוא כניסתה, כגורם מתחרה, לשוק הטלוויזיה הרב ערוצית ב -OTT באמצעות מיזם בשם פרי טי.וי.
















