"אנחנו צופים בשמש מתחילה לשקוע" בעסקי הטלוויזיה בתשלום, כתב קרייג מופט, אנליסט בכיר ב- SVB MoffettNathanson בדו"ח שהתפרסם בארה"ב ביום שישי. עם הירידה ברבעון הראשון, החדירה הכוללת של טלוויזיה בתשלום למשקי בית בארה"ב (כולל עבור שירותי אינטרנט כמו YouTube TV והולו) ירדה ל-58.5% – הנקודה הנמוכה ביותר מאז 1992, שנתיים לפני ש-DirecTV הושקה כמתחרה חדשה לטלוויזיה בכבלים, לפי חישוביו של מופט. נכון לסוף הרבעון הראשון, לשירותי הטלוויזיה בתשלום בארה"ב היו 75.5 מיליון לקוחות, ירידה של כמעט 7% על בסיס שנתי.
על פי הדו"ח תעשיית הטלוויזיה בתשלום בארה"ב איבדה 2.31 מיליון מנויים ברבעון הראשון של 2023, זהו ההפסד הרבעוני הגרוע ביותר עבור התעשייה מאז החלה לעקוב אחר נתוני מנויים בשנת 1985. ההפסדים נבעו מהמשך ניתוק מהכבלים, כאשר צרכנים מבטלים יותר ויותר את מנויי הטלוויזיה בתשלום שלהם לטובת שירותי סטרימינג כמו נטפליקס, הולו ואמזון פריים וידאו. בנוסף, חלק מהצרכנים בוחרים גם לצפות בטלוויזיה בשידור חי דרך האינטרנט באמצעות שירותים כמו Sling TV ו- YouTube TV.
ההפסדים הם מכה קשה לתעשיית הטלוויזיה בתשלום, שנאבקת כבר שנים בתחרות בשירותי הסטרימינג. בשנת 2022 איבדה התעשייה בסך הכל 5.7 מיליון מנויים, הכי הרבה בשנה אחת. תעשיית הטלוויזיה בתשלום ניצבת כעת בפני משבר קיומי אם היא לא תמצא דרך לעצור את הדימום.
הנה כמה מהסיבות מדוע הצרכנים מתנתקים:
עלות: טלוויזיה בתשלום היא יקרה. העלות החודשית הממוצעת של מנוי טלוויזיה בתשלום היא כעת מעל 100 דולר.
ערוצים מיותרים: חבילות טלוויזיה בתשלום רבות כוללות הרבה ערוצים שהצרכנים לא צופים בהם.
פירוק חבילות: צרכנים מחפשים יותר ויותר את היכולת לבחור את הערוצים שהם רוצים, במקום להיאלץ לשלם עבור חבילת ערוצים שהם לא רוצים.
שירותי סטרימינג: שירותי סטרימינג מציעים דרך נוחה ומשתלמת יותר לצפות בטלוויזיה.
תעשיית הטלוויזיה בתשלום מנסה להתאים את עצמה לנוף המשתנה. חלק מהחברות מציעות חבילות במחירים נמוכים יותר וערוצים לא ארוזים. אחרים משקיעים בשירותי סטרימינג משלהם. עם זאת, נותר לראות אם מאמצים אלה יספיקו כדי לעצור את הדימום. תעשיית הטלוויזיה בתשלום ניצבת בפני אתגר גדול, ולא ברור אם תצליח להתגבר עליו.
לעומת זאת שוק הסטרימינג פורח. בארה"ב יש כ-200 מיליון מנויי סטרימינג, והמספר הזה צפוי לגדול ל-250 מיליון עד 2025. צמיחה זו מונעת על ידי מספר גורמים, כולל הפופולריות הגוברת של מכשירי סטרימינג, העלות היקרה של טלוויזיה בכבלים ובלוויין, והפופולריות הגוברת של תוכניות מקוריות בשירותי סטרימינג. שוק הסטרימינג תחרותי מאוד. בארה"ב פועלים מספר שירותי סטרימינג גדולים, ביניהם נטפליקס, הולו, אמזון פריים וידאו, דיסני+ ו-HBO Max. שירותים אלה מתחרים על המנויים על ידי הצעת מגוון תכנים, כולל תוכניות מקוריות, תוכן בלעדי ותוכן VOD. שוק הסטרימינג צפוי להמשיך לצמוח בשנים הקרובות. ככל שיותר ויותר אנשים "חותכים את הכבלים" במנויי הטלוויזיה בכבלים או בלוויין שלהם, הם פונים לשירותי סטרימינג כדי לצפות בתוכניות הטלוויזיה ובסרטים האהובים עליהם.
הוול סטריט ג'ורנל מדווח בסוף השבוע על קיצוצים בחברת נטפליקס. על פי הדיווח של הכתבת ג'סיקה טונקל, החברה מתכננת לצמצם את הוצאותיה ב-300 מיליון דולר השנה, לפי מקורות יודעי דבר, בזמן שענקית הסטרימינג ממשיכה במאמציה לשפר את הרווחיות בשוק תחרותי. החברה מעוניינת לקצץ בעלויות, בין השאר, משום שתוכניותיה לפעול נגד שיתוף סיסמאות באופן נרחב בארה"ב ובמקומות אחרים נדחו מהרבעון הראשון לרבעון השני. שינוי זה צפוי להניב הכנסות חדשות.
בפגישה פנימית מוקדם יותר החודש, מנהיגי החברה דחקו בעובדים להיות שקולים עם ההוצאות שלהם, כולל ביחס לגיוסים, אך אמרו כי לא תהיה הקפאת גיוסים או פיטורים נוספים, אמרו האנשים. דוברת נטפליקס סירבה להגיב.
עוד נאמר בכתבה שברחבי תעשיית הסטרימינג, חברות הגבירו את המיקוד שלהן ברווחיות, לאחר מספר שנים שבהן המרדף אחר צמיחת המנויים היה בראש סדר העדיפויות. בניגוד ליריבותיה שמפסידות מאות מיליוני דולרים בעסקי הסטרימינג שלהן מדי רבעון, נטפליקס רווחית כבר שנים. נטפליקס העלתה בחודש שעבר את התחזית לתזרים מזומנים חופשי שהיא מתכוונת לייצר השנה ל-3.5 מיליארד דולר לפחות, לעומת יעד קודם של 3 מיליארד דולר. המהלך נחשף כאשר החברה פרסמה את רווחי הרבעון הראשון שלה. החברה אמרה כי היא עיכבה את פיצוח שיתוף הסיסמאות שלה כדי לתת לה זמן ללמוד איזו גישה היא הטובה ביותר. כתוצאה מכך, ההכנסות מהשינוי צפויות להיכנס כעת לקראת המחצית השנייה של השנה, לדברי מקורות יודעי דבר.
נטפליקס בוחנת צמצום במבנה העלויות כבר זמן מה. היא דיווחה על אובדן מנויים ראשון מזה עשור לפני כשנה, מה שגרם לירידה חדה במחיר המניה ולשינויי אסטרטגיה משמעותיים, כולל השקת אופציית שירות נתמכת פרסומות. מניית נטפליקס עלתה השנה ב-17%.
















