ההסכם האסטרטגי בין סלקום TV לרשת 13 הוא מסוג האירועים שכאשר שומעים עליהם בפעם הראשונה מיד מרימים גבה בניסיון להבין מה מסתתר מאחורי המהלך. הרי בשוק יודעים שרשת הסתובבה בשנה האחרונה אצל כמה וכמה שחקני טלוויזיה וניסתה לבדוק איתם שיתופי פעולה כאלה ואחרים. זה התפרש כניסיון לגשר על הפער מקשת שכבר כמה שנים עובדת על הקמת מיזם סטרימינג ועלתה עכשיו עם Freetv. לא ניכנס לזה כאן, אבל חברות הברודקאסט בכל העולם נכנסות לעולם הסטרימינג כי פשוט אין להם ברירה, ורשת לא שונה בעניין הזה. כך שמבחינת רשת, למרות שהשיקה אפליקציה חדשה רק לאחרונה שבה היא רואה כפלטפורמת סטרימינג, היא חוברת לשחקן סטרימינג על מלא מבלי להשקיע 4 שנים בפרויקט.
רשת גם רואה כיצד Freetv בנתה שיתוף פעולה עם פרטנר שאת הסיבים שלה היא תוכל לשווק, וגם היא רוצה דבר דומה משלה והיא מצאה את זה עם סלקום. האם זה אומר שמחר רשת תמכור חבילת טלוויזיה וסיב? לא בטוח, אבל זה ישנו שם למקרה הצורך.
סלקום, וגם פרטנר, היו שמחות לצאת מתחום הטלוויזיה ההפסדי אילו רק ידעו איך. אחד הדברים הידועים בשוק הוא ששתיהן ממשיכות להחזיק פלטפורמות טלוויזיה הפסדיות על מנת לתמוך במכירות הסיבים. כרגע בישראל התנהגות הצרכנים היא כזאת שהם מחפשים חבילה של סיב וטלוויזיה. הקישור כרגע לא ניתן לפרימה, ולכן כל עוד זה יהיה המצב ואצל הלקוח הישראלי לא תבשיל ההבנה שהוא יכול לרכוש את שני המוצרים בנפרד – סלקום ופרטנר ימשיכו למכור טלוויזיה.
אגב, זה לא רק שחקנים קטנים שחושבים כך. גם פטריק דרהי הבעלים של הוט אמר זאת במפורש באחד מביקוריו בישראל. הוא אמר שהיה שמח לצאת מתחום הטלוויזיה ולהישאר רק בתחום תשתיות האינטרנט. ומותר להניח שגם הבעלים של בזק היו שמחים להיפטר מיס אם רק היו מוצאים קונה. ומשכך הם פני הדברים סלקום ורשת מנסות דרך שיתוף הפעולה החדש לייצר מהלימון לימונדה.
היתרונות הם די ברורים לשני הצדדים. סלקום כמעט ולא צומחת בטלוויזיה כבר מספר רבעונים. היא תקועה על 250 אלף מנויים פחות או יותר ובזה נגמר העניין. עבורה ההסכם הוא בבחינת הישג בעולם התוכן. בעלי המניות ברשת הם דיסקברי ווורנר המחזיקים גם ב – HBO, שמפעילה את חברת הסטרימינג HBO Max. אמנם האחרונה היא יחסית קטנה אבל נחשבת לאיכותית מאד ובשלב מסוים סביר להניח תרצה להיכנס לישראל. סלקום תשמח מאד להיות הראשונה שתשתף איתה פעולה למרות שקשה לראות ששחקן בסדר גודל כזה יתן עדיפות לשחקן קטן יחסית כמו סלקום, אבל עבור האחרונה טוב להיות ליד הצלחת.
באמצעות שיתוף הפעולה, סלקום TV תרחיב משמעותית את ספריית התוכן שלה על ידי שילוב עשרות אלפי שעות של תוכן חדש ובלעדי (את זה צריך יהיה עדיין לבחון). הוספת תוכניות איכותיות ומגוונות משפרת את אפשרויות הבילוי העומדות בפני לקוחות סלקום TV, שאיך נאמר זאת בעדינות, לא נהנים מעושר תוכני יוצא דופן.
ההישג המיידי עבור סלקום הוא שלקוחות סלקום TV יקבלו גישה לערוץ "האח הגדול" 24/7 ללא תשלום עבור מי שירצה לראות את הערוץ עם פרסומות. כלומר לקוחות סלקום TV יכולים לרכוש את ערוץ 26 בנפרד כדי לגשת לערוץ "האח הגדול" ללא פרסומות. אפשרות זו מאפשרת זרם הכנסות פוטנציאלי באמצעות תוכן בתשלום ללא פרסומות. רשת 13 יכולה גם לייצר רווחים מהשידור החי באינטרנט של שירות האח הגדול שלה באמצעות פרסומות מותאמות אישית בצד הלקוח.
על ידי שילוב תכנים בלעדיים של רשת 13, (ושוב, כאן צריך לראות מה יקרה במציאות) סלקום TV מבדילה את עצמה מהמתחרים ותוכל לספק ללקוחות אפשרויות תוכן ייחודיות. בידול זה יכול למשוך מנויים חדשים ולהגדיל את שימור הלקוחות. לסיכום, ההסכם האסטרטגי בין סלקום TV לרשת 13 מציע יתרונות רבים. אלה כוללים הרחבת תוכן משמעותית, חוויית צפייה משופרת, הזדמנויות מונטיזציה שחשובים מאד לרשת, תפוצה מורחבת, בידול שוק וסינרגיה משותפת. ומכיוון שאין בעסקה כסף שעובר בין החברות אלא רק "שווה כסף" נמתין בסבלנות לראות מה יצמח מהשתיל הזה.
















