קשת הודיעה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב, כי הליך הגישור בין הוט וקשת, שהתנהל בחודש האחרון בפני המגשר אשר גרוניס, נשיא בית המשפט העליון לשעבר, לא הביא להשגת הסכם בין הצדדים. לדברי קשת כזכור, במהלך תקופת הגישור ולפי החלטת בית המשפט, הוט שילמה לקשת על תכניה בפלטפורמת נקסט בהתאם להסכם בין הצדדים שפקע לאחרונה. כעת, בחלוף חודש הגישור, ההחלטה בבקשה שהגישה קשת לצו מניעה נגד הוט חוזרת להכרעת בית המשפט.
הרקע לסכסוך בין קשת להוט הוא שב-13.4 הסתיים ההסכם על שימוש בתכני קשת בהוט נקסט, ומאז לטענת קשת הוט עשתה שימוש שלא כדין בתכני קשת על גבי הפלטפורמה – כולל שירותי צפייה נדחית (start over, catch up ו- VOD) ללא רישיון מתאים – שימוש המהווה הפרה של החוק.
קשת מציינת בהודעה שלה כי הערוצים המסחריים מעמידים לפלטפורמות הרב-ערוציות את שירותי הצפייה הנדחית תחת רישיונות מסחריים, כפיצוי חלקי על אובדן הכנסות הערוצים מפרסומות, בשל מתן האפשרות לדלג על פרסומות בצפייה נדחית. האפשרות לדלג על הפרסומות פוגעת באופן משמעותי במודל הכלכלי של הערוצים המסחריים, ולכן הם מוכרים את הרישיונות האמורים, כפי שמקובל בכל העולם המערבי. לקשת הסכמים מסחריים עם כל הפלטפורמות האחרות – יס, סלקום ופרטנר, הכוללים רישיונות בתשלום לשירותי צפיה נדחית.
מקשת נמסר: צר לנו שהוט מושכת זמן רק כדי לעקוף את החוק ולהימנע מתשלום על התוכן שהיא משדרת. הוט פוגעת באופן ישיר בתוכן ישראלי ובזכויות יוצרים ישראלים ובינלאומיים. ההפרות של הוט חמורות במיוחד שכן מדובר בגוף תוכן אשר מוביל במשך שנים מאבק באתרים פיראטיים באינטרנט ובכלל כך מגיש בקשות לצווי-מניעה נגדם – וכעת מפר זכויות יוצרים כאחרון הפיראטים ברשת. אנו סומכים על בית המשפט שיביא את סאגת הפרת החוק הנמשכת של הוט לסיומה".
מחברת HOT נמסר: "קשת הודיעה לבית משפט על חוסר נכונותה למצוא פתרון של גישור למחלוקת. זאת בעוד היא עושה שימוש בכוחה המונופליסטי, בניגוד לדין, ודורשת סכומי עתק בגין שידוריה המשודרים לציבור בישראל בחינם על פי חוק. ערוץ 12 ימשיך להיות משודר ב-HOT כמתחייב בחוק".
קשת מיוצגת על ידי עורכי הדין מוטי ארד ואמיר ונג ממשרד גולדפרב גרוס זליגמן ושות׳.

















קשת מונופול דורסני, הורסים את שוק הדעות בארץ.