חברת yes ביקשה ועדיין מבקשת מדיסני פלוס להחליף את אפליקציית השידור שלה בישראל הוטסטאר לאפליקציה המקורית של דיסני ארה"ב. לא נראה שיש אוזן קשבת לבקשה אבל זה לא מונע מ – yes להמשיך ולנסות להחליף לאפליקציה המקורית מתוך שכנוע עמוק שהאפליקציה האמריקאית-אירופאית לא רק שהייתה עושה הרבה יותר טוב ל – yes אלא בעיקר לדיסני פלוס ישראל גם.
דיסני פלוס נכנסה לישראל ביוני 2022 כאחת ההבטחות הגדולות ביותר בשוק הטלוויזיה, וכמי שעשויה לקרוא תיגר על נטפליקס. כיום ברור שאלמלא yes שדוחפת את דיסני פלוס ומשווקת אותה תחת הסכם התחייבות אגרסיבי של עשרות אלפי מנויים – ספק אם דיסני פלוס הייתה זוכה לעדנה כלשהי. מדובר על מעל ל – 100 אלף לקוחות שלטענת yes משלמים ונסלקים על ידה. כנראה שללא yes מדובר במספר זניח של לקוחות שהתחברו לאפליקציה ומשלמים באופן עצמאי.
כל הגורמים עימם שוחחנו סבורים שאי ההצלחה של דיסני פלוס בישראל נובעת מתקלות בהשקה ומהעובדה שמדובר בהשקה של המוצר הלא נכון לשוק המקומי. לא נחזור על רשימת התקלות כי אין טעם אבל זה היה אירוע קשה לאלה שציפו בכיליון עיניים לראות כאן מתחרה ראוי לנטפליקס. חשוב גם לציין שהאפליקציה עברה כמה וכמה שדרוגים ושופרה מבחינת תכונות ונראות (וגם התוכן) למרות שהיא לא זהה לאפליקציה המקורית. יש מי שטוען שב – yes אף הופתעו מהעובדה שדיסני פלוס החליטו להשיק את הוטסטאר בישראל וידעה על כך סמוך להשקה כשכבר היה מאוחר.
כך או כך, ישנה תמימות דעים שהאפליקציה הוטסטאר רחוקה מלהתאים לשוק המקומי. באסיה, המזרח התיכון ואפריקה, שירות הסטרימינג של דיסני ממותג כדיסני פלוס הוטסטאר Disney+ Hotstar או פשוט הוטסטאר. בעוד שיש לה את ספריית התוכן של דיסני פלוס, הוטסטאר גם מציעה תוכן מקומי המותאם לכל אזור ספציפית. בארה"ב ואירופה זה ממותג פשוט כדיסני פלוס.
הוטסטאר החלה במקור בהודו כספקית שידורים, המציעה בידור וספורט, לפני שדיסני רכשה בעלות מלאה עליה. לכן יש לה עמדה מבוססת כפלטפורמת שידורים מקומית באסיה, בניגוד לדיסני פלוס שהשיקה את עצמה כהצעת בידור תחת המותג דיסני.
מדובר באפליקציה שבישראל זיהו מיד כמיושנת והתאכזבו שלא הושקה האפליקציה האמריקאית. ספק אם את הנזק הזה דיסני פלוס יכולה לתקן ללא השקה של האפליקציה האמריקאית המתקדמת. וזה עוד לפני שדיברנו על התוכן האמריקאי שאינו משודר לא בישראל ולא באף מקום אחר בעולם בגלל ענייני זכויות יוצרים. בשורה התחתונה הצרכן הישראלי מזהה את עצמו כיותר מתוחכם ומתקדם ורוצה את המקור ולא את המוצר התחליפי.
לפני כחצי דנה דיווחנו כאן על ניסיון של דיסני פלוס לחבור לשחקני טלוויזיה נוספים במטרה לקדם את הפצת האפליקציה. אף חברה לא הסכימה לחשוב בכלל בכיוון ברגע ששמעו על דרישות ההתחייבות של דיסני פלוס לעשרות אלפי מנויים בשנה. מאז לא נרשמו ניסיונות משמעותיים להרחיב את ההפצה דרך חברות טלוויזיה והערכה אצל כל מי ששוחחנו איתו היא ש – yes ממצה כרגע את העניין של הצופים בדיסני פלוס, אבל לא מעבר, ולכן ניסיון להרחיב את ההפצה לא יכול להיות על בסיס אותם תנאים ובטח שבלי האפליקציה המקורית זה לא יעבוד.
מדיסני ישראל לא נמסרה תגובה.
















