אבי גבאי, מנכ"ל פרטנר, היה שמח לו יכול היה להיפטר מהטלוויזיה לגמרי. גם כשהיה מנכ"ל סלקום, חיפש פתרונות לפעילות שמעולם לא הייתה רווחית. ההסכם עם yes וסטינג מהיום הוא מבחינתו הימור מחושב, כי ברור למדי שאם המהלך לא יאושר על ידי רשות התחרות ומשרד התקשורת, קשה לראות כיצד פרטנר לא תיאלץ לסגור את הפעילות. העובדה שפרטנר יוצאת משוק הטלוויזיה (אין דרך אחרת לראות זאת) דרך הסכם עם yes וסטינג מצביעה על התפכחות שהגיעה מאוחר מדי.
פרטנר וסלקום נכנסו בעשור הקודם לשוק הטלוויזיה בלחץ הרגולטור, שרצה לראות קבוצות תקשורת בישראל. סלקום הייתה הראשונה, ופרטנר נכנסה אחריה באיחור קל. אף אחת מהן לא רוותה נחת מהמהלך. מעניין היה אילו ניתן היה לראות את התוכניות העסקיות שהוצגו לדירקטוריונים כשנכנסו לתחום ומה קרה במציאות. הרבה מנהלים היו לומדים שיעור בצניעות.
ייתכן שהמהלך של פרטנר, שיש להודות כי הוא מעניין מאוד בהתחשב בכך שהחברה הייתה צריכה למצוא פתרון כלשהו להפסדים שהפעילות גרמה, ייצור שינוי גדול בשוק. כעת הלחץ עובר לסלקום ולהוט. אם פרטנר סגרה עם yes, הסיכוי שסלקום תעשה מהלך דומה עם yes הוא נמוך מאוד, ורוב הסיכויים למהלך דומה הם דווקא בין סלקום להוט. אולם כאן עשויה להתעורר בעיה רגולטורית, כי זה די מחזיר אותנו לעולם הישן מבחינת חלוקת השוק בין yes להוט.
נכון שיש שחקנים נוספים כמו FREE TV והשחקנים הבינלאומיים משנים את הרגלי הצפייה, אך בשורה התחתונה, כשנכנסים לרשות התחרות, אי אפשר לדעת איך יוצאים. לכן לפרטנר יש על הנייר יותר סיכוי לקבל אישור למיזם מאשר אילו סלקום תלך עכשיו למהלך דומה עם הוט. ייתכן גם שמהלך כזה יגרום לסלקום לרצות לחבור לשחקן כמו FREE TV. שיחות בנושא נערכו בעבר, וסביר להניח שסלקום לא אמרה את המילה האחרונה, במיוחד אחרי המהלך של פרטנר, ובמיוחד תחת בעלות חדשה שהחלה בתהליך של חיסול פעילויות שתרומתן לרווח אינה מובהקת.
השאלה היא מדוע פרטנר לא סגרה את הפעילות ובמקום זאת העדיפה דרך מוצא עם yes וסטינג? כנראה שהסיבה היא שעדיין יש לקוחות הרוצים את החבילה המשולבת של סיב וטלוויזיה. למרות שיש היחלשות במגמה, והמפעילים מעידים שלקוחות רבים מעדיפים לקחת כל מוצר בנפרד, המשווקים בשוק עובדים חזק מאוד ומוכרים חבילה של סיב ואפליקציה.
סיבה נוספת היא שאף מפעיל אינו רוצה להודות בכישלון ולסגור פעילות. זה לא נראה טוב בעיני הלקוחות, ובעיקר כשיש לקוחות המנויים על מספר שירותים מאותה חברה. פתאום לקום בבוקר ולהגיד להם ששירות טלוויזיה נסגר זה לא פשוט. בסופו של דבר, לא מדובר בתכונה בטלפון נייד אלא בטלוויזיה על כל המשמעויות שלה.
לכן פרטנר העדיפה דווקא את המהלך של יצירת ערך ללקוח, כי עכשיו היא תנגיש לו יותר תוכן ולטענתה זה יהיה באותו מחיר, כלומר לא תהיה עליית מחירים ללקוחות, לפחות בזמן הקרוב. איך זה יעבוד ואיך שני הצדדים מרוויחים מזה? לא ברור. סטינג הוא לא מוצר פרימיום אלא לואו קוסט אבל הוא הרבה יותר כבד בתוכן, ובפרטנר אין תוכן בכלל וגם המוצר שלה הוא מוצר לואו קוסט. כך שבסך הכל נשאר לפתור רק את עניין הרווחיות, לא משהו מסובך מדי.
וצריך לראות את המהלך דרך עוד זווית: ההכרה שחברות הסלולר צריכות להתמקד בסלולר, ולעשות אותו הכי טוב שאפשר. זו הסיבה שפרטנר עצרה את פריסת הסיבים העצמאית ועברה להסכם חכירה עם בזק, אבל זה כבר סיפור לפעם אחרת.

















פרטנר TV מעבערה את השלט ל-yes כי אין בפרטנר TV ערוצי מוזיקה לועזית נוסטלגיות שהם 8 ערוצי MTV: MTV 80s, MTV 90s, MTV 00, MTV CLUB (DANCE), MTV HITS, MTV MUSIC, MTV HD, MTV סדרות ואין שני ערוצי דיסקברי: דיסקברי HD, אנימל פלנט והגיע זמן שפרטנר TV תרכוש ותוסיף לחבילת הערוצים הבסיסית של פרטנר TV ערוצי המוזיקה לועזית נוסטלגיות שהם 8 ערוצי MTV: MTV 80s, MTV 90s, MTV 00, MTV CLUB (DANCE), MTV HITS, MTV MUSIC, MTV HD, MTV סדרות, שני ערוצי דיסקברי: דיסקברי HD, אנימל פלנט
פרטנר TV מעבירה את השלט ל-yes כי אין בפרטנר TV ערוצי מוזיקה לועזית נוסטלגיות שהם 8 ערוצי MTV: MTV 80s, MTV 90s, MTV 00, MTV CLUB (DANCE), MTV HITS, MTV MUSIC, MTV HD, MTV סדרות ואין שני ערוצי דיסקברי: דיסקברי HD, אנימל פלנט והגיע זמן שפרטנר TV תרכוש ותוסיף לחבילת הערוצים הבסיסית של פרטנר TV ערוצי המוזיקה לועזית נוסטלגיות שהם 8 ערוצי MTV: MTV 80s, MTV 90s, MTV 00, MTV CLUB (DANCE), MTV HITS, MTV MUSIC, MTV HD, MTV סדרות, שני ערוצי דיסקברי: דיסקברי HD, אנימל פלנט
סטינג זה באמת עוקץ = 99 שח לחדוש תמורת זבל ממוחזר. חרפה של טלוויזיה רב ערוצית שנ 2024. להתרחק