חברת yes סיימה את הרבעון השלישי של 2024 עם ירידה של 3.4% בהכנסות, שהסתכמו ב-317 מיליון שקל, לעומת 328 מיליון שקל ברבעון המקביל. החברה רשמה רווח תפעולי של 13 מיליון שקל, לעומת הפסד של 12 מיליון שקל ברבעון הקודם וירידה לעומת רווח של 35 מיליון שקל במקביל אשתקד.
הירידה בהכנסות נבעה בין היתר מקיטון בכמות מנויי הטלוויזיה וירידה בהכנסה הממוצעת למנוי (ARPU) ל-175 שקל, לעומת 182 שקל ברבעון המקביל. בנוסף, המלחמה השפיעה על התוצאות כאשר החברה לא חייבה לקוחות בקו העימות, השפעה שהסתכמה בכ-5 מיליון שקל ברבעון.
במקביל לירידה בפעילות המסורתית, החברה ממשיכה במעבר מואץ לשירותי טלוויזיה אינטרנטית. נכון לסוף הרבעון, כ-452 אלף מנויים (כ-81% מכלל המנויים) משתמשים בשירותי +yes ו-STING+, המשודרים על גבי האינטרנט. בנוסף, החברה מציגה הצלחה בשיתופי הפעולה עם שירותי הסטרימינג הבינלאומיים, עם כ-155 אלף מנויים שהצטרפו לשירותים אלה.
מבחינה תפעולית, החברה מציגה שיעור נטישת מנויים (Churn Rate) של 4.3% ברבעון, עלייה לעומת 3.9% ברבעון המקביל. מספר מנויי הטלוויזיה הכולל עמד על 563 אלף בסוף הרבעון, ירידה של כ-13 אלף מנויים לעומת הרבעון המקביל ו – 4,000 לעומת הרבעון הקודם.
הרווח הנקי ירד ב – 12 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 40 מיליון שקל במקביל אשתקד והפסד של 5 מיליון שקל בקודם.
אתגריה הפיננסיים של החברה משתקפים בהערכת השווי העדכנית שפורסמה, המציגה שווי פעילות שלילי של 52 מיליון שקל, הידרדרות נוספת מהשווי השלילי של 24 מיליון שקל בסוף 2023. בתגובה, דירקטוריון בזק אישר החודש מסגרת אשראי או השקעה בהון של עד 100 מיליון שקל, שתהיה זמינה עד סוף 2025.
נכון לסוף ספטמבר 2024, yes מציגה הון עצמי חיובי של 70 מיליון שקל לצד גירעון בהון החוזר של כ-202 מיליון שקל. על פי תחזיות החברה, היא צפויה להמשיך לצבור הפסדים תפעוליים בשנים הבאות, אך בזק מעריכה כי המקורות העומדים לרשותה, כולל מסגרת האשראי החדשה, יספקו את צרכי פעילותה לשנה הקרובה.
החברה מנסה לייצר מנועי צמיחה חדשים, כפי שמשתקף בהסכם האסטרטגי שנחתם עם פרטנר, במסגרתו תוכל פרטנר לשווק למנוייה את שירותי הסטרימינג של yes. ההסכם, הכפוף לאישורים רגולטוריים, צפוי להניב הכנסה חודשית מינימלית של כ-5.3 מיליון שקל.
















