ועד העובדים בחברת yes יצא בסוף השבוע האחרון במחאה חריפה נגד כוונת הנהלת החברה לפגוע בהסכם הקיבוצי הקיים. על פי הוועד, בשבועות האחרונים החל משא ומתן לחידוש ההסכם הקיבוצי, כאשר הנהלת החברה הציגה דרישות כלכליות המבקשות להפחית ולוותר על סעיפים בהסכם.
לטענת אלי כהן, יו"ר ועד העובדים, הנהלת החברה הציגה בפניהם תחזית לפיה שנת 2025 צפויה להיות שנה כלכלית מאתגרת, והיא מצביעה על ירידה משמעותית בהכנסות. "אנחנו נמצאים בתקופה מאתגרת ביותר", אמר כהן. "עובדי החברה ממשיכים לעבוד במסירות ובמקצועיות ונותנים את הלב והנשמה יום יום, וכעת מנסים לפגוע בזכויותיהם".
הוועד הדגיש כי ההסכם הקיבוצי הקיים בחברה הושג לאחר מאמצים רבים והביא לשורת שיפורים משמעותיים בתנאי העובדים. "לא נסכים לפגיעה בהסכם הקיבוצי", הצהיר כהן, "בוודאי לא כאשר מתקיים סבב פרישה מרצון/התייעלות".
ועד העובדים וההסתדרות הלאומית מתנגדים בתוקף לכל פגיעה בזכויות העובדים והודיעו כי יפעלו בכל האמצעים העומדים לרשותם כדי למנוע את הפגיעה בעובדי yes. נכון לעכשיו, הצדדים נמצאים במשא ומתן במטרה למצוא פתרון שיאפשר לחברה להתמודד עם אתגרי שנת 2025 מבלי לפגוע בזכויות העובדים.
חברת yes סיימה את הרבעון השלישי של 2024 עם ירידה של 3.4% בהכנסות, שהסתכמו ב-317 מיליון שקל, לעומת 328 מיליון שקל ברבעון המקביל. החברה רשמה רווח תפעולי של 13 מיליון שקל, לעומת הפסד של 12 מיליון שקל ברבעון הקודם וירידה לעומת רווח של 35 מיליון שקל במקביל אשתקד.
הירידה בהכנסות נבעה בין היתר מקיטון בכמות מנויי הטלוויזיה וירידה בהכנסה הממוצעת למנוי (ARPU) ל-175 שקל, לעומת 182 שקל ברבעון המקביל. בנוסף, המלחמה השפיעה על התוצאות כאשר החברה לא חייבה לקוחות בקו העימות, השפעה שהסתכמה בכ-5 מיליון שקל ברבעון.
















