הדוחות הכספיים של חברות הטלוויזיה בישראל מצביעים על מגמה מדאיגה של קשיים כלכליים הולכים ומחריפים. חברת yes, מהשחקניות המובילות בשוק, הודיעה היום ללקוחותיה על התייקרות בסך חמישה שקלים בחלק משירותיה. על פי גורמים בכירים בענף, צעד זה מהווה רק את תחילתו של גל התייקרויות צפוי בשוק הטלוויזיה בשנה הקרובה. גם נקסט טי וי מבית הוט החלה לגבות תשלום עבור שירות ה – VOD ביוני.
המשבר הנוכחי החריף בעקבות החלטת החברות להפסיק את גביית דמי המנוי מלקוחות שפונו מיישובי הצפון ועוטף עזה מאז פרוץ המלחמה. מהלך זה, אף שהוא מוצדק מבחינה ערכית וציבורית, העמיק את הקשיים הפיננסיים של החברות. בנוסף, גם התרחבות התחרות תורמת את חלקה לשחיקה ברווחיות החברות והתוצאה היא התייקרות מחירים.
המצב המורכב בא לידי ביטוי במספר מישורים: דרך העלאות מחירים תכופות החברות מנסות לאזן את הפסדיהן באמצעות ייקור שירותים שונים בחבילות השידור.
בנוסף החברות נוקטות בצעדי התייעלות ורק אתמול חשפנו כי הנהלת yes פנתה לוועד העובדים בבקשה לקצץ בהטבות העובדים, מהלך שנתקל בהתנגדות נחרצת מצד הוועד.
דרך נוספת היא מיקור חוץ כפי שראינו ביוזמות של פרטנר וסלקום שנמצאות בתהליך להעברת פעילות הטלוויזיה שלהן למיקור חוץ – פרטנר לסטינג (מבית yes) וסלקום לנקסט (מבית הוט). עסקאות אלו ממתינות לאישור רשות התחרות.
מ – yes נמסר בתגובה: "עדכון המחיר אינו צפוי להשפיע על מרבית הלקוחות ומתמקד בספריות וערוצי הפרימיום בתשלום בלבד. העדכון נובע מעלייה במע"מ ובמדד המחירים לצרכן וכן מהתייקרות ההפקות והתפעול. yes תמשיך להציע ללקוחותיה את היצע התכנים הרחב, האיכותי והמגוון ביותר לצד המשך תמיכתה והשקעתה בהפקות המקור ובתעשיית הטלוויזיה המקומית".
















