שר התקשורת, שלמה קרעי, הזמין את נציגי חברת נטפליקס להופיע בפני ועדת הכלכלה כדי להציג את עמדתם בנושא חוק התקשורת החדש. מפגש זה מתוכנן להתקיים כאשר החוק יובא לדיון חוזר בוועדה.
בשבוע שעבר נפגש קרעי עם נציגי החברה, שביקשו להציג בפניו את האתגרים הצפויים בעקבות החובה המתוכננת להפקות מקור. נציגי נטפליקס הביעו חשש כי דרישה זו תפגע בהיקף ההפקות המקומיות שהחברה כבר מבצעת בישראל.
על פי החוק המוצע, חברות תוכן בעלות מחזור שנתי של 40 מיליון שקל ומעלה יחויבו להשקיע 6.5% מהכנסותיהן בהפקות מקור ישראליות.
נטפליקס, המובילה את שוק הסטרימינג בישראל עם למעלה ממיליון מנויים על פי הערכות בכירים בשוק התוכן, מקיימת פגישות תקופתיות עם רגולטורים ישראלים, בתדירות של פעם עד פעמיים בשנה. בפגישות אלה, החברה חוזרת על טיעון מרכזי: חיוב בהפקות מקור עלול להוביל לצמצום פעילותה בשוק המקומי.
בניגוד למתחרותיה המקומיות – הוט ויס – הנאבקות על רווחיות בשוק תחרותי, נטפליקס נהנית ממעמד דומיננטי המאפשר לה להעלות מחירים. שירותי סטרימינג בינלאומיים אחרים, כמו דיסני+ ואמזון פריים, טרם הצליחו להוות תחרות משמעותית בשוק הישראלי, בעוד שחקנים כמו HBO אינם פעילים כלל בישראל.
















