רשות התחרות החליטה לבחון בנפרד את שתי העסקאות המשמעותיות בתחום הטלוויזיה שהוגשו לאישורה, כך נודע ל"זמן אוויר". המשמעות היא שעסקת פרטנר-יס תיבחן ראשונה ועליה תביע הרשות את עמדתה, ורק לאחר מכן תפנה לבחינת עסקת סלקום-הוט. זאת בניגוד להערכות שרווחו בענף בחודשים האחרונים, לפיהן הרשות תבחן את שתי העסקאות במקביל בשל היותן חלק מאותו שוק.
הבחירה של רשות התחרות להפריד בין בחינת העסקאות אינה מרמזת בהכרח על ההחלטות הצפויות בנוגע לאישורן. עם זאת, חשוב לציין כי תחת הנהגתה של הממונה על התחרות, עו"ד מיכל כהן, הרשות מפגינה גישה מחמירה במיוחד בכל הנוגע למיזוגים העלולים לצמצם את התחרות בשוק.
חברת פרטנר וחברת יס חתמו על הסכם בחודש יולי 2024, במסגרתו תרכוש פרטנר את התוכן של סטינג (שירות הטלוויזיה המוזל של יס) ותשווק אותו ללקוחות הטלוויזיה שלה. בתמורה תשלם פרטנר סכום של 5.3 מיליון שקלים בחודש. מהלך זה נועד לסייע לפרטנר לסגור את פעילות הטלוויזיה ההפסדית שלה, תוך צמצום כוח האדם ב-25 עובדים שייעשה מאמץ למצוא להם תפקידים אחרים בחברה, באופן שיאפשר לפעילות להפסיק "לדמם" כלכלית.
במסגרת ההסכם, האפליקציה של פרטנר תתופעל על ידי יס, כך שלמעשה מדובר במיקור חוץ של פעילות הטלוויזיה של פרטנר. פרטנר TV צברה הפסדים של מאות מיליוני שקלים מאז השקתה ב-2017.
העסקה בין סלקום להוט, שנחתמה בנובמבר 2024, דומה במהותה לעסקת פרטנר-יס, אך עם הבדל משמעותי: סלקום החליטה להמשיך לנהל בעצמה את האפליקציה שלה. במסגרת ההסכם, סלקום רוכשת רק את התוכן של נקסט TV מבית הוט, בתמורה ל – 5.9 מיליון שקל בחודש ולא את שירותי התפעול של הפלטפורמה.
















