סלקום והוט בשיחות עם רשות התחרות על מודל של הערכה עצמית (self-assessment) בעסקת הטלוויזיה, וזאת בדומה למתכונת העסקה של פרטנר-יס. מודל ההערכה העצמית בהגבלים עסקיים הוא מנגנון שבו החברות המעורבות בעסקה מעריכות בעצמן את ההשפעות התחרותיות של העסקה, במקום להגיש בקשה פורמלית לאישור או פטור מרשות התחרות. המודל נשען על האחריות המוטלת על החברות לבחון בצורה מקצועית ומעמיקה את השלכות העסקה על התחרות בשוק, ולהחליט באופן עצמאי אם העסקה פוגעת בתחרות.
בישראל, מודל ההערכה העצמית משמש כחלופה לתהליך בקשת הפטור הפורמלי מהסדר כובל. כאשר חברות בוחרות במסלול זה, הן למעשה לוקחות על עצמן את הסיכון שהרשות תתערב בדיעבד, אם תסבור שההסדר פוגע בתחרות.
עסקת הטלוויזיה בין פרטנר ליס, שנחתמה ביולי 2024, היוותה תקדים משמעותי בשימוש במודל ההערכה העצמית. במסגרת העסקה, פרטנר התקשרה עם יס כדי שזו תספק לה תכנים ותפעיל עבורה אפליקציה חדשה על בסיס המותג +Sting של יס.
למרות שמודל ההערכה העצמית אמור לכאורה לאפשר לחברות לפעול ללא אישור פורמלי של רשות התחרות, בפועל התנהל שיח מתמשך בין החברות לבין הרשות. בחודש מרץ 2025, הביעה רשות התחרות חששות לפגיעה בתחרות בשוק הטלוויזיה כתוצאה מהעסקה, והעבירה את החברות הליך שימוע. בעקבות זאת, החברות ערכו שינויים בהסכם שמטרתם להגדיל את העצמאות של פרטנר בעסקה ולהפחית את החששות התחרותיים.
מקרה זה ממחיש כי גם במסלול של הערכה עצמית, שיח עם רשות התחרות הוא חלק בלתי נפרד מהתהליך, במיוחד בעסקאות בעלות השפעה משמעותית על השוק.
עסקת הטלוויזיה בין סלקום להוט, שנחתמה בנובמבר 2024, מגיעה לאחר התקדים של פרטנר-יס ומציבה אתגרים נוספים. במסגרת העסקה, סלקום תרכוש את התוכן של נקסט TV מבית הוט ותשווק אותו ללקוחותיה, אך בשונה מהעסקה המקורית של פרטנר-יס, סלקום החליטה להמשיך לנהל בעצמה את האפליקציה שלה. זו הסיבה לכך שבסלקום והוט כועסים בטענה שפרטנר-יס העתיקו את המודל שלהן ולו הרשות הסכימה.
סלקום והוט מנהלות כעת שיחות עם רשות התחרות על מודל של הערכה עצמית בעסקת הטלוויזיה ביניהן. למרות שבמודל של הערכה עצמית אין חובה פורמלית להיוועץ ברשות התחרות, החברות מעדיפות להידבר עם הרשות כדי למנוע מצב שבו היא תתנגד לעסקה בדיעבד.
המורכבות במקרה של סלקום-הוט נובעת מכך שהעסקה מגיעה לאחר עסקת פרטנר-יס, וקיים חשש שהרשות תסבור שריבוי עסקאות דומות בשוק הטלוויזיה עלול לצמצם את התחרות באופן משמעותי. סלקום והוט מבקשות כאמור לשכנע את הרשות שהן מבצעות עסקה דומה לזו של פרטנר-יס, ולכן ראוי שהרשות תאפשר להן לפעול במסלול של הערכה עצמית.
















